Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Egy hangfelvétel szerint 2011-től 2013 őszéig jogtalanul vontak meg műszakpótlékokat a Szegedi Közlekedési Társaság egyes dolgozóitól, és ezt állítólag Nemes László igazgatóhelyettes elismerte. Összesen körülbelül tízmillió forintról lehet szó. A Belföldi Tömegközlekedési Dolgozó Szakszervezete követeli a pénz visszamenőleges kifizetés kamatostól valamint még öt százalék kompenzációt az infláció miatt – írja a Délmagyarország, amely megszerezte a hangfelvételt.
A felvétel az egyik szakszervezet és a vezetőség múlt heti egyeztetésén készült. Ezen a Belföldi Tömegközlekedési Dolgozó Szakszervezetének elnöke, Szabó István számon kérte, hogy 2011-től 2013 őszéig papírt írattak alá a műszakpótlékról való lemondásról azokkal a dolgozókkal, aki a munkabeosztásukkal kapcsolatban kedvezményt kértek.
Az érdekképviselet vezetője viszont úgy véli, hogy a dolgozók nem mondhatnak le arról a jogukról, ami megilleti őket.
A felvételen Nemes László igazgatóhelyettes úgy fogalmazott: „a felvetett probléma jogos". Ezután azt mondta: „a felvetést megértettük, vizsgáljuk. Nincs aláírási kényszerítésről szó. Amennyiben az a gyakorlat jogellenes volt a munkáltatói oldalról, akkor annak minden következményét vállaljuk".
Később az igazgatóhelyettes hozzátette: „Megvizsgálunk egy időszakot. Amennyiben ebből feljelentés lesz, annak vállaljuk a következményeit".
A szakszervezet a pénz visszamenőleges kifizetését kéri kamatostul és még öt százalékot az infláció miatt. Ez van, akinél 30 órát, de előfordul olyan is, akinél 500 órát jelent, azaz 500 ezer forint elmaradt bért.
A tárgyalásokat október 10-éig felfüggesztették, hogy az elszámolások elkészülhessenek. A szakszervezet azt is követeli, hogy nevezze meg a menedzsment a felelőst, különben feljelentést tesznek – olvasható a cikkben.
A lap úgy tudja: az SZKT október 1-jétől már fizeti a műszakpótlékokat, az elmaradt pénzről pedig jövő héten kell bemutatni az elszámolást a vezetőségnek. Nagyjából 70 embert, elsősorban járművezetőket érint a pluszjárandóság kifizetése, összesen körülbelül 10 millió forintot kell kifizetnie a cégnek.
Ha lesz megállapodás, a társaság akár a november eleji bérekkel átutalhatja a pénzt.
Tóth István Tibor, a Szegedi Közlekedési Kft. ügyvezető igazgatója nem kívánt nyilatkozni az ügyben.
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos kedvezményes kamatozású termék érhető el a Széchenyi Kártya Programban, illetve az EXIM Magyarországnál.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Kormányinfót tart Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter és Vitályos Eszter kormányszóvivő. Percről percre közvetítjük.
Később biciklivel, motorral, vonattal és gyalog folytatja az ország bejárását.
Több világörökségi védelmet élvező épület is van a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő kínálatában.
Az MVM elkezdi kiküldeni az elmaradt villanyszámlákat.
Az orosz elnök úgy véli, hogy országa gazdasága és hadserege elég erős ahhoz, hogy bármilyen további nyugati intézkedésnek ellenálljon.
A politikus szerint minden jelöltnek mérlegelnie kell, hogy az indulása hozzátesz-e az ország jövőjéhez.