Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk, hogyan!
Egy hangfelvétel szerint 2011-től 2013 őszéig jogtalanul vontak meg műszakpótlékokat a Szegedi Közlekedési Társaság egyes dolgozóitól, és ezt állítólag Nemes László igazgatóhelyettes elismerte. Összesen körülbelül tízmillió forintról lehet szó. A Belföldi Tömegközlekedési Dolgozó Szakszervezete követeli a pénz visszamenőleges kifizetés kamatostól valamint még öt százalék kompenzációt az infláció miatt – írja a Délmagyarország, amely megszerezte a hangfelvételt.
A felvétel az egyik szakszervezet és a vezetőség múlt heti egyeztetésén készült. Ezen a Belföldi Tömegközlekedési Dolgozó Szakszervezetének elnöke, Szabó István számon kérte, hogy 2011-től 2013 őszéig papírt írattak alá a műszakpótlékról való lemondásról azokkal a dolgozókkal, aki a munkabeosztásukkal kapcsolatban kedvezményt kértek.
Az érdekképviselet vezetője viszont úgy véli, hogy a dolgozók nem mondhatnak le arról a jogukról, ami megilleti őket.
A felvételen Nemes László igazgatóhelyettes úgy fogalmazott: „a felvetett probléma jogos". Ezután azt mondta: „a felvetést megértettük, vizsgáljuk. Nincs aláírási kényszerítésről szó. Amennyiben az a gyakorlat jogellenes volt a munkáltatói oldalról, akkor annak minden következményét vállaljuk".
Később az igazgatóhelyettes hozzátette: „Megvizsgálunk egy időszakot. Amennyiben ebből feljelentés lesz, annak vállaljuk a következményeit".
A szakszervezet a pénz visszamenőleges kifizetését kéri kamatostul és még öt százalékot az infláció miatt. Ez van, akinél 30 órát, de előfordul olyan is, akinél 500 órát jelent, azaz 500 ezer forint elmaradt bért.
A tárgyalásokat október 10-éig felfüggesztették, hogy az elszámolások elkészülhessenek. A szakszervezet azt is követeli, hogy nevezze meg a menedzsment a felelőst, különben feljelentést tesznek – olvasható a cikkben.
A lap úgy tudja: az SZKT október 1-jétől már fizeti a műszakpótlékokat, az elmaradt pénzről pedig jövő héten kell bemutatni az elszámolást a vezetőségnek. Nagyjából 70 embert, elsősorban járművezetőket érint a pluszjárandóság kifizetése, összesen körülbelül 10 millió forintot kell kifizetnie a cégnek.
Ha lesz megállapodás, a társaság akár a november eleji bérekkel átutalhatja a pénzt.
Tóth István Tibor, a Szegedi Közlekedési Kft. ügyvezető igazgatója nem kívánt nyilatkozni az ügyben.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk, hogyan!
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Meghosszabbították a BAY Voucher programot – október közepéig lehet pályázni.
A kocsik hasítanak, de a sztárok csak gügyögnek Brad Pitt új filmjében.
A Városháza parkból indul a menet, és a Műegyetem rakpart lesz a cél.
A párt fővárosi frakciója hajlandó részt venni a hétfői közgyűlésen, de kérnek is cserébe.
Egész Európát érintő azonnali visszahívási kampány indult.
Nem tudni, mit hoz a jövő, de Litkai Gergely a BKK-leállás után kidolgozta a Fővárosi Csődelodázási Csomagot.