szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az Intersport osztrák sportszer-kereskedelmi lánc 2014 és 2016 között 8-10 új üzletet nyitna a már meglévő 17 magyarországi üzlet mellett.

A társaság a magyar piacon jelenleg két outlet típusú sportruházati üzletet működtet, kilenc boltja közvetlen tulajdonában áll, a maradék hat pedig franchise alapon működik – a retail.hu. A cég most látta elérkezettnek az időt, hogy a következő években expanzióba kezdjen Magyarországon. A vállalat terjeszkedési tervei szerint a következő két évben 8-10 új áruházzal bővítené hálózatát. Az osztrák lánc stagnáló piacon próbál terjeszkedni, miközben a Nyugat-Európában 20 százalékkal nőttek a sportruházati eladások.

A tavaly augusztusban zárult pénzügyi év során az Intersport Magyarország 6,5 milliárd forint bevételt ért el. A cég viszonylag nehéz éven van túl: működése racionalizálását és termékkínálata optimalizálását kellett végrehajtania. A vállalat újraegyeztetette bérleti szerződéseit és bezárta két üzletét. Az egyiket Érden, a másikat Pécsett, igaz a baranyai megyeszékhelyen új üzletet is nyitott a lánc, bár egy másik helyszínen.

A hazai piac éllovasa a francia Decathlon, amely 16 üzletet működtet a magyar piacon, értékesítései pedig elérték a 19,3 milliárd forintot 2012-ben, ami közel 10 százalékos növekedést jelentett. A második a Hervis Sports, amely 28 üzletet működtet Magyarországon, e lánc értékesítései 13,3 milliárd forintot tettek ki 2012-ben.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!