szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Huszonhat új üzlet, a franchise-ért sorban álló vállalkozók és vállalkozások, töretlen növekedés - ezeket produkálta a tavaly alapított Borháló Borkereskedés. Az elérhető minőségi borfogyasztás terjesztése több mint sikeres és ezt Az Év Legdinamikusabban Fejlődő Franchise Hálózata címmel díjazta a szakmai szövetség.

A szakmai szövetség Az Év Legdinamikusabban Fejlődő Franchise Hálózata elismerését 2014-ben a Borháló Borkereskedés kapta. A Franchise Szövetséghez érkezett pályázatok elbírálásakor fontos szempont az adott vállalkozás terjeszkedése, a forgalom alakulása, a biztonságos és megalapozott hálózatbővítés lehetősége illetve az adott márka ismertsége. A Borháló esetében azt a kezdeményezést díjazták, amely merőben új irányvonalat képvisel Magyarországon. A Budapesten és 7 megyében jelen lévő hálózat üzletfilozófiájának lényege ugyanis, hogy minél szélesebb körben terjesszék a borfogyasztást, és a minőségi borok szeretetét.

A Borháló Borkereskedés ezt egy valódi újítással éri el. Az árukészlet egy szakértő válogatás eredménye, a hozzáértő tulajdonosok választják ki azt a bort, amit eladásra érdemesnek tartanak, stratégiai együttműködésben a hazai borászokkal. Így tudnak különleges borokat árulni, a minőség megőrzése érdekében pedig a termék boltba kerüléséig a szállítás minden részletére odafigyelnek, például zárt hűtőláncon szállítják a borokat. A boltokban pedig szakszerű kiszolgálással, pillepalackban árulják a finom nedűt, így azokhoz alacsonyabb áron juthatnak a vásárlók. A közvélemény eddig úgy tartotta, hogy műanyag palackban csak gyenge minőségű italt lehet venni, ezen a szemléleten kíván változtatni a Borháló. Meggyőző érv a vállalkozás mellett, hogy a megújított csomagolással féláron, vagy akár harmadáron juthatunk hozzá egy jó minőségű magyar borhoz. A pillepalack nem a muzeális borok tárolására alkalmas, a csomagolást a hétköznapi borfogyasztáshoz tervezték.

"A Borháló forradalmasíthatja Magyarországon a borfogyasztási szokásokat, amiből végső soron mindenki profitál" – véli Kathona Krisztián, a Borháló ügyvezetője. "Azzal, hogy a csomagolás megújításával elérhetővé tesszük az ízletes hazai borokat, újabb és újabb közönséget nyerünk meg a minőségi borfogyasztásnak."

A Borháló Borkereskedés franchise sikerét mutatja, hogy a 2013 eleji indulása óta, 26 vállalkozó csatlakozott a hálózathoz és nyitott borkereskedést. A tavalyi gyors tempó után, idén a hálózat megerősítése a cél a vállalkozás számára. 2014 másik nagy feladata a határon túli terjeszkedés, sok megkeresés érkezett hozzájuk külföldről, a Borháló tulajdonosai pedig feladatuknak tekintik a magyar borok külhoni ismertségének növelését.

További terveik között szerepel a stratégiai partnerrel, a designt megálmodó és kivitelező, Geppetto Belsőépítész Irodával további brand-et erősítő elemek kivitelezése (csomagolás, arculati elemek), illetve a saját Borháló márkás termékek bevezetése. A minőségi borfogyasztást segítendő pedig borismereti kurzusokat terveznek a Borháló tulajdonosok.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!