szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Az online marketing kulcsszava: a digitális jelenlét.

A kisvállalkozások online jelenléte lényegét tekintve nem különbözik a személyek digitális kommunikációjától. Ha ezt így fogalmazzuk meg, akkor azokat az online eszközöket kell marketingszempontból sorra venni, amit a magánszemélyek is előszeretettel használnak a kommunikációra.

Fejlessz okostelefonra is

Több mint 1,2 milliárd ember okostelefonról csatlakozik a világhálóra. Ha ez a szám nem győz meg arról, hogy muszáj okostelefonra is optimalizálnod céged marketingtevékenységét, akkor gondolj a következőkre. A Deloitte Digital felmérése szerint a webshopokon vásárlók 60 százaléka már mobilról rendel világszerte. Az utolsó hat hónapban pedig 80 százalékkal emelkedett azoknak a száma, akik kizárólag mobilról nézik meg emailjeiket.

A növekedés gyorsasága - kisebb mértékben - Magyarországra is igaz. A mobiltelefonos vásárlásban a magyarok már előzik a régiót, erről bővebben ebben a cikkünkben olvashat. Amikor tehát azt mondjuk, hogy az okostelefon egyre inkább visz mindent, ezt azt is jelenti, hogy akinek a céges honlapja nincs mobilra optimalizálva, az vásárlók tömegeit veszítheti el. Ha nem vagy képben, használd a Dudamobile nevű szolgáltatást, amely percek alatt optimalizálja a honlapodat az okostelefonokra.

Posztolj videót

A világ online forgalmának 90 százalékát a videós tartalom adja ki. A Google kereséseinek 28 százaléka már YouTube videókra irányul, amelyet havonta 1 milliárd egyedi látogató néz. Miközben a világ összes nagyvállalata fent van a YouTube-on, a te kisvállalkozásodnak vajon miért nincs itt csatornája?

A videó nemcsak márkát építhet, de vásárlásra is ösztönözhet. A lényeg az, hogy legfeljebb 1 perces legyen, és legyen benne humor, vagy valamilyen figyelemfelhívó elem. Készíthetsz például olyan videókat, amelyek vásárlási tippeket, hasznos tanácsokat adnak a vásárlóidnak egy-egy termékeddel kapcsolatban.

Küldj emailt

Az email kampányok meglepően hatékonyak. Egy felmérés szerint egy-egy email kampány célcsoportja 28 százalékkal gyakrabban vásárol, és közülük 44 százalékkal többen rendelnek online. Az email az egyik legnagyobb erő, amellyel hidat építhetsz vásárlóid felé. Plusz pontosan tudni fogod a kampányod hatékonyságát is, hiszen a neten minden mérhető.

Legyél közösségi médiás cég

Ez szorosan összefügg az első tippünkkel. Az emberek 39 százaléka szívesebben megy fel a Facebookra mobiltelefonról, és háromszor többet posztol itt, ha mobilról netezik. Törekedj arra, hogy a céges tartalmadat megosszák az emberek a közösségi médiában. Próbálj őszintén és lazán marketingelni, hogy az embereknek vagy örömet, vagy hasznos információt adj a digitális jelenléteddel.

Alkoss eredeti tartalmat 15 percben

Egy felmérés szerint, 500 amerikai kisvállalkozó közül a legtöbben azzal értettek egyet, hogy a megfelelően népszerű és eredeti tartalom előállítása a közösségi médiában a lehető legidőigényesebb tevékenység számukra. Ezzel minden bizonnyal egyetértenek a magyar kisvállalkozók is. De mit lehet nekik üzenni? Vajon hogyan posztoljanak eredeti és népszerű tartalmat napi 15 percben? A válasz egyszerű: használjanak képeket, és ne írjanak három mondatnál többet. Majd ugyanazt a posztot terítsék egyszerre több csatornán: Pinteresten, YouTube-on, Facebookon.

Ne feledd a keresőoptimalizálást

Ma már közhely, hogy a céges honlapod szerkezetének, kulcsszavaidnak alkalmasnak kell lennie arra, hogy a keresők megtalálják, befűzzék a honlapod. Használd a Google Authorship szolgáltatását, hogy kiderüljön, ebből a szempontból hogyan működik a honlapod.

Via

Ha szeretne más érdekes hírről is olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!

A marketing tevékenységek megtervezése és kivitelezése nem egyszerű feladat. Önnek könnyen megy vagy nehezen? Mesélje el nekünk! Kérjük, kérdőívünk kitöltésével segítse munkánkat!

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!