Itt az új MNB-program: jön a minősített vállalati hitel
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
2,5 + 3,5 millió forint bírságot kell fizetnie a GRAWE biztosítónak, mert a felügyelet szerepét is ellátó Magyar Nemzeti Bank több hiányosságot talált a működésében.
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2,5 millió forint felügyeleti- és 3,5 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a GRAWE Életbiztosító Zrt.-re – közölte hétfőn honlapján a felülgyelet szerepét is átvevő nemzeti bank.
A két bírságot a határozat jogerőre emelkedésétől számított 30 napon belül kell megfizetnie a biztosítónak.
A bírság indoka számos olyan hiányosság, amelyet szeptember 30-ig kell pótolnia a biztosítónak. Az elvégzendő feladatokat a Windisch László MNB-alelnök által aláírt határozat sorolja fel: így például a zrt.-nek biztosítania kell, hogy az életbiztosítási szerződések kockázatviselésének kezdete ne térjen el a jogszabályban foglaltaktól.
További előírás, hogy az ügyféltájékoztatási kötelezettségeit mindig tartsa be a társaság. Így az életbiztosítási szerződés létrejöttéről mindig a jogszabályi határidőben tájékoztassa az ügyfeleit. Ebben szerepeljen az ügyfelet megillető felmondási jog is.
Az értékesítési rendszerét úgy kell kialakítania a GRAWE-nak, hogy a nevében eljáró biztosításközvetítők – a szerződés megkötése előtt – a mindenkor hatályos jogszabályoknak megfelelően adjanak tájékoztatást a biztosítóról és a biztosításközvetítői minőségükről. A közvetítők a jogszabály szerinti igényfelmérést, azt, hogy milyen életbiztosítási termékre van szüksége a jövőbeni ügyfélnek, minden esetben végezzék el.
Felügyeleti előírás az is, hogy az ügyfeleknek szánt termékismertetőt mindenkor a jogszabályban meghatározott tartalommal küldje meg a biztosító.
A panaszkezelését pedig úgy alakítsa ki, hogy képes legyen minden írásbeli panasz megválaszolására a jogszabályi határidők betartásával, valamint a vitarendezési fórumokról is tájékoztatassa levelében az ügyfeleit. Végül a biztosító köteles az ügyfelektől hozzá telefonon érkező – a biztosító magatartásárára, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó – kifogásokat minden esetben panaszként kezelni – közölte az MNB.
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Mit mutatnak a kutatási adatok? Kell aggódni a munkahelyek elvesztése miatt?
Változásokat jelentettek be a Demján Sándor Tőkeprogramhoz kapcsolódó Demján Sándor Tanácsadási Voucher Programban.
A cégértékelés egy bonyolult, összetett folyamat, vannak azonban széles körben elfogadott értékelési módszerek, amelyek erre alkalmazhatók.
Bemutatjuk Lastovót, ahol nem csak a föld felett, hanem alatta is lehet túrázni.
Lapunk korábbi moszkvai tudósítóját Kacskovics Mihály Béla kérdezte.