szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A német sportszergyártó cég minden fontos pozícióban megnyerte a marketingcsatát.

Az idei foci vb óriási marketingcsatát hozott a cégek között, amelyet egyértelműen az Adidas nyert meg. A német sportszergyártó volt a világbajnokság fő szponzora, csakúgy mint a döntőt játszó német és argentin válogatotté, és ők szállították a világbajnokság labdáját is. E mellett külön szponzorszerződést kötöttek a kolumbiai gólkirály James Rodriguezzel, a német csatár Thomas Müllerrel, illetve Leo Messivel is. Mivel "jó lovakra" tettek, az Adidas márkát több tíz millióan látták az egész világon. Bár a Nike marketingstratégiája szerint jóval több játékost és csapatot szponzoráltak (például Brazíliát), mint az Adidas, sem a játékosaik sem a csapataik nem voltak olyan sikeresek, mint a német sportszergyártóé. Az Adidas sikeréből ugyanakkor némileg levon, hogy bár a futball iparágból idén 2 milliárd eurós bevételt várnak, a Nike összességében sokkal jobb állapotban van, mint a német cég. 

(Quartz)

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!