3 esettanulmány kreatív közösségi média marketingre

Ötletes és szórakoztató kampányok, amiket zabálnak a fogyasztók. A kulcsszó: a kreativitás.

  • hvg.hu hvg.hu
3 esettanulmány kreatív közösségi média marketingre

Ma már egyetlen vállalkozás sem engedheti meg magának, hogy ne legyen jelen a közösségi médiában. Ám nem mindegy, hogyan. Az igazán nagyot szóló kampányok mindig kreatívak. Most három szuper marketing kampányt mutatunk be nemzetközi példák alapján.

Maes Beer

Az eredetileg belga kézműves sörkészítőt a holland Heineken vásárolta fel néhány éve, ám marketingkampányuk továbbra is a családias hangulatra alapozott. Azt találták ki, hogy egy láda sört adnak ingyen azoknak, akiknek a családneve ’Maes’-re végződik – feltéve, ha legalább húszszor megosztják a Facebookon a cég ajánlatát a barátaikkal.

Az eredmény: 75 ezren osztották meg egyetlen nap alatt a játékot, és összesen 500 ezer látogatót gyűjtött be a cég a kampány hat hete alatt. (A Facebookon több mint 7 ezer embernek Maes a neve).

Tippex

A Tippex egy hibajavító ceruza, amely a lehető legegyszerűbb és legnagyszerűbb kampányt választotta magának. Készítettek egy 30 másodperces YouTube videót, aminek látszólag semmi köze a hibajavítóhoz. A videóban egy vadász próbál szerencsétlenkedve lelőni egy medvét, és a nézők dönthetik el, hogy lelője-e vagy sem. Mindkét kattintásra a gyártó honlapjára kerül, ahol a vadász - kinyúlva a videó keretéből – áthúzza a fejlécet. De inkább mutatjuk:

Az eredmény: 22 millió letöltés 1 év alatt.

Bodyform

Az intimbetéteket gyártó brit Bodyform saját magát hackelte meg egy ál-olvasói levél formájában. A férfi olvasó egy vicces levélben arról panaszkodik, hogy a cég diszkriminálja őt, mert nem használhat intim betétet. Erre válaszul a cég készített egy ütős kis videót, amiben kifigurázzák az olvasót és önmagukat is. Például a cég (női) vezetője iszik abból a kék színű folyadékból, amivel az idióta televíziós reklámokban az intimbetétek nedvszívó képességét illusztrálják.

Az eredmény: a videót 5 millióan látták egy hét alatt. A férfi olvasó ál-kommentje pedig 104 ezer lájkot és 5 ezer megosztást kapott.

Via

Ha szeretne más érdekes hírről is olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!

A marketingtevékenységek megtervezése és kivitelezése nem egyszerű feladat. Önnek könnyen megy, vagy nehezen? Mesélje el nekünk! Kérjük, kérdőívünk kitöltésével segítse munkánkat!

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Aktuális pályázatok

Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.