Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Nem dőlt még el, hol épít gyárat az indiai Tata tulajdonában lévő Jaguar Land Rover, Magyarország is versenyben van még – mondta Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter a Figyelőnek.
Összekeverte a hazai sajtó a Jaguar Land Rover ausztriai bérgyártásról szóló szerződését azzal az új gyárral, amelyről még nincs döntés – közölte Varga Mihály a Figyelőnek adott interjújában.
Július elején számos lap írt arról, hogy a cég nem itt épít új gyárat, hanem a grazi Magna Steyr üzembe telepíti át néhány új modelljének a gyártását. Az autopro.hu szerint sokáig úgy volt, hogy hazánk felé veszik az irányt, a 444.hu szerint pedig Szijjártó Péter külgazdasági miniszter személyesen lobbizott a gyárért Indiában és itthon is, a tárcájánál pedig külön csapat dolgozott a Tata vezetőinek győzködésén.
Most Varga Mihály azt mondta, az új gyár más tészta, és Magyarország, Szlovákia és Lengyelország van még versenyben a tervezett új üzemért. "Mindent megteszünk azért, hogy minket válasszanak, de nagyon komoly, soktényezős megmérettetés van" – tette hozzá.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Van lelkifurdalásom, lehettem volna vagányabb vagy harciasabb, de évekig tudomásul vettük, hogy az MNB alapítványait és ingatlanfejlesztéseit nem ellenőrizhetjük – ismeri el Nyikos László felügyelőbizottsági tag.
Sikerült megállapodniuk a találkozó helyszínéről is.