szerző:
MTI / hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Suzuki az idén mintegy 5200 személygépkocsi értékesítését tervezi az új autók magyarországi piacán. A csaknem 10 százalékos bővülésben jelentős szerep jut egy import modellnek is, amelyet az Esztergomban gyártott Splash pótlására szánnak.

Teszteltük a Celeriót

Az új Suzuki-modell, a Celerio a kategóriájához képest tágas beltérrel és csomagtartóval, valamint kedvező ár-érték aránnyal hódítana. A zsámbéki Driving Camp vezetéstechnikai pályán tettük próbára a Thaiföldön gyártott kisautó képességeit. Részles beszámolónkat itt olvashatja.

Az idei első fél évben magyarországi márkakereskedőik 2869 autót értékesítettek – mondta Hársfalvi János, a Magyar Suzuki Zrt. marketing vezetője. 

Szerinte a 2014-es megfelelő időszakihoz képest 20,7 százalékos növekedés reálissá teszi az éves tervet, amelyet még az új Vitara sikere is felülírhat. Tavaly 4735 Suzuki kelt el a magyar piacon.

Hársfalvi János tájékoztatása szerint a magyarországi eladások 98 százaléka tavaly esztergomi gyártású jármű volt. Legnépszerűbb modelljük, a Swift tette ki a teljes eladás 36,8 százalékát. A modellpalettán 2014-ben jelen volt még a szintén hazai gyártásból származó Splash, Swift, SX4, valamint az SX4 S-Cross.

Az idén már nem gyártják a régi SX-4-et és a Splash-t. Az A méretkategóriában, a miniautók szegmensében emiatt keletkezett űrt próbálják betölteni a thaiföldi gyárban előállított Celerióval. Magyarországon a modellből 3 millió forint alatti ára miatt évi 500-600 darab eladására számítanak – ennyi fogyott Splash-ből is.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!