szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A magyar kis- és közepes cégeknek már kétharmada hirdet a két népszerű csatornán, de az eredmények láttán fanyalognak.

Egy nem reprezentatív friss felmérés szerint a hazai kkv-knak már 68 százaléka használ Facebook- és 66 százalékuk AdWords-hirdetést, a válaszadók 46 százaléka pedig mindkét eszközt beveti. A megkérdezett kis- és közepes vállalkozások azonban csak közepesen voltak elégedettek az előző három hónap Google AdWords- és Facebook-hirdetések eredményével. Gál Kristóf kis- és közepes vállalatokra specializálódott AdWords-szakértő szerint ez rendszerint nem a Google és nem is a Facebook, hanem vállalati oldalon a – gyakran hiányzó – kezelés hibája.

A szakértő arra hívja fel a figyelmet, hogy egy landing oldal (ahova a hirdetésre kattintó potenciális ügyfél érkezik), egy ajánlat és az utánkövetés, például e-mail vagy remarketing rendszer szükséges a sikerhez. Ha a rendszer bármelyik említett eleme hiányzik, vagy nem megfelelő, akkor az eredmények elmaradnak. Hiába kiváló az AdWords- és Facebook-hirdetés, ha nem megfelelő a landing oldal, ahová a kattintás után a látogatók érkeznek – már ha egyáltalán van – vagy ha nem szerepel az oldalon ajánlat.

A válaszadók 29 százaléka egyébként az AdWords-hirdetést, 13 százalék pedig a Facebookot tartja hatékonyabbnak. 32 százalékuk szerint egyszer az egyik, másszor a másik hatékonyabb, mivel az eredmény a célpiactól, az iparágtól és a terméktől is függ. Annak ellenére, hogy többen tartják az AdWords-öt hatékonyabbnak, Facebook-hirdetésre mégis többet költenek a válaszadók, 32 százalékuk a Facebookra, 20 százalékuk pedig az AdWords-re tett nagyobb összeget. A válaszadók csaknem felénél (46 százalék) a cégvezető vagy a tulajdonos saját maga menedzseli a hirdetéseket. Ez nem tűnik jó megoldásnak, mert mindössze 9 százalékuk elégedett az eredménnyel – vagyis a saját munkájával.

Ennél lényegesen jobb a helyzet, ha a vállalkozás saját munkatársa kezeli a hirdetéseket. A megkérdezett kkv-k 26 százaléka dolgozik így, és ezek 21 százaléka elégedett az eredményekkel. A vizsgált cégek 11 százaléka vesz igénybe ügynökséget vagy külsős szakembert, 12 százalékuknál pedig az ügynökség és a saját munkatárs is aktívan részt vesz a hirdetések kezelésében. Ha külső szakértő végzi ezt a feladatot, a cégek 15 százaléka elégedett az eredményekkel. Leginkább azok a cégek elégedettek, ahol egy ügynökség és saját munkatárs is részt vesz a kampányok szervezésében (22 százalék).

“Nem szerencsés ha egy cég vakon – azaz a szükséges tudás nélkül – rábízza a hirdetési fiókját egy ügynökségre vagy külső szakértőre. Elengedhetetlen, hogy a megbízó cégnél valaki legalább alapszinten értsen a hirdetések kezeléséhez. Így kontrollálni tudja az ügynökség munkáját, és el tudja végezni azokat a kisebb feladatokat, melyekben az ügynökség nem hatékony” – mondja Gál Kristóf.

A kisebb összegből gazdálkodó kis- és középvállalkozók Facebook és Google hirdetési lehetőségeiről korábbi cikkünkben olvashat hasznos tanácsokat.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!