szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A magyar kis- és közepes cégeknek már kétharmada hirdet a két népszerű csatornán, de az eredmények láttán fanyalognak.

Egy nem reprezentatív friss felmérés szerint a hazai kkv-knak már 68 százaléka használ Facebook- és 66 százalékuk AdWords-hirdetést, a válaszadók 46 százaléka pedig mindkét eszközt beveti. A megkérdezett kis- és közepes vállalkozások azonban csak közepesen voltak elégedettek az előző három hónap Google AdWords- és Facebook-hirdetések eredményével. Gál Kristóf kis- és közepes vállalatokra specializálódott AdWords-szakértő szerint ez rendszerint nem a Google és nem is a Facebook, hanem vállalati oldalon a – gyakran hiányzó – kezelés hibája.

A szakértő arra hívja fel a figyelmet, hogy egy landing oldal (ahova a hirdetésre kattintó potenciális ügyfél érkezik), egy ajánlat és az utánkövetés, például e-mail vagy remarketing rendszer szükséges a sikerhez. Ha a rendszer bármelyik említett eleme hiányzik, vagy nem megfelelő, akkor az eredmények elmaradnak. Hiába kiváló az AdWords- és Facebook-hirdetés, ha nem megfelelő a landing oldal, ahová a kattintás után a látogatók érkeznek – már ha egyáltalán van – vagy ha nem szerepel az oldalon ajánlat.

A válaszadók 29 százaléka egyébként az AdWords-hirdetést, 13 százalék pedig a Facebookot tartja hatékonyabbnak. 32 százalékuk szerint egyszer az egyik, másszor a másik hatékonyabb, mivel az eredmény a célpiactól, az iparágtól és a terméktől is függ. Annak ellenére, hogy többen tartják az AdWords-öt hatékonyabbnak, Facebook-hirdetésre mégis többet költenek a válaszadók, 32 százalékuk a Facebookra, 20 százalékuk pedig az AdWords-re tett nagyobb összeget. A válaszadók csaknem felénél (46 százalék) a cégvezető vagy a tulajdonos saját maga menedzseli a hirdetéseket. Ez nem tűnik jó megoldásnak, mert mindössze 9 százalékuk elégedett az eredménnyel – vagyis a saját munkájával.

Ennél lényegesen jobb a helyzet, ha a vállalkozás saját munkatársa kezeli a hirdetéseket. A megkérdezett kkv-k 26 százaléka dolgozik így, és ezek 21 százaléka elégedett az eredményekkel. A vizsgált cégek 11 százaléka vesz igénybe ügynökséget vagy külsős szakembert, 12 százalékuknál pedig az ügynökség és a saját munkatárs is aktívan részt vesz a hirdetések kezelésében. Ha külső szakértő végzi ezt a feladatot, a cégek 15 százaléka elégedett az eredményekkel. Leginkább azok a cégek elégedettek, ahol egy ügynökség és saját munkatárs is részt vesz a kampányok szervezésében (22 százalék).

“Nem szerencsés ha egy cég vakon – azaz a szükséges tudás nélkül – rábízza a hirdetési fiókját egy ügynökségre vagy külső szakértőre. Elengedhetetlen, hogy a megbízó cégnél valaki legalább alapszinten értsen a hirdetések kezeléséhez. Így kontrollálni tudja az ügynökség munkáját, és el tudja végezni azokat a kisebb feladatokat, melyekben az ügynökség nem hatékony” – mondja Gál Kristóf.

A kisebb összegből gazdálkodó kis- és középvállalkozók Facebook és Google hirdetési lehetőségeiről korábbi cikkünkben olvashat hasznos tanácsokat.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Kiborultak a britek Fülöp herceg halálhírének a közvetítésén

Kiborultak a britek Fülöp herceg halálhírének a közvetítésén

Visszaadott egy indián skalpot a németországi Karl May Múzeum

Visszaadott egy indián skalpot a németországi Karl May Múzeum

A vártnál is súlyosabb Kalmár Zsolt sérülése

A vártnál is súlyosabb Kalmár Zsolt sérülése