Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Alig pár Uber-sofőrt vizsgált az ezerből a BKK egy belsős, lapunk által megismert levél szerint. Ez alapján akit elkaptak az ellenőrök, az hagyományos, túlszámlázó taxishiéna lehet.
Erős túlzás, hogy az Uber-sofőröket megszórták volna büntetésekkel a BKK ellenőrei, ez szűrhető le egy Uber-levélből.
Az új taxirendelet augusztus 7-i hatályba lépése óta a BKK-nak lehetősége van ellenőrizni a taxisokat, beleértve az Uber-sofőröket is. Eddig azt sugallta az ellenőrzésekről megjelent, a BKK tájékoztatásán alapuló hír, hogy legalábbis sokszor szabálytalanodnak az uberesek. (A büntetés akár 600 ezer forint is lehet engedély nélküli személyszállítási szolgáltatás esetén, és a járművet ki is tilthatja a közlekedési hatóság a forgalomból.) A Világgazdaság a BKK-tól kapott adatokra hivatkozva azt írta, a taxirendelet életbe lépése óta eltelt durván kéthetes intervallumról, hogy összesen 289 alkalommal ellenőriztek a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. dolgozói, és 118 esetben intézkedtek. A lap szerint a BKK munkatársai az Uber-sofőröket is többször ellenőrizték, akik jellemzően nem tudták a jogszabályban meghatározott tevékenységi engedély meglétét igazolni, nem rendelkeztek személyszállítói vezetői igazolvánnyal, illetve kocsijuk nem felelt meg a kritériumoknak. A BKK közléséből, amely a VG-ben hétfőn jelent meg, azonban nem derült ki, hogy az említett 118 esetből mennyi volt az Uber-sofőr, és mennyi mondjuk a hagyományos, túlszámlázó taxishiéna.
A lapunk által megismert Uber-levél (amelyet a sofőröknek küldtek ki) azonban azt írja, hogy a cég ezer autóspartnere közül kevesebb mint tízet vizsgált a BKK, vagyis 1 százalék alatt maradt az ellenőrzött uberesek aránya. (Arról nem írnak, hogy ezen pár esetből hány sofőrnél találtak szabálytalanságot az ellenőrök.) Ez alapján a fülön csípettek zöme hagyományos, túlszámlázó taxishiéna lehet, nem Uber-sofőr.
Az Uber azt emeli ki a sofőröknek küldött levelében, hogy minden esetben kiáll az autós partnerei mellett, párbeszédet folytatnak a BKK-val és a közlekedési hatósággal, hogy rövid időn belül minden fél számára kielégítő megoldást találjanak, és folytatják a munkát.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Részletesen bemutatjuk az ilyen esetben felmerülő kötelezettségeket, amelyekkel számolni kell.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Július 1. fontos határidő a megváltozott a gazdasági tevékenységek egységes ágazati osztályozási rendszerének (TEÁOR) változása miatt.
Nem csak a Pride-felvonulás előtt volt erősen kusza a jogi helyzet, a demonstráció után is egymást érik a kérdések. Ha az utolsó pillanatig bírsággal riogatták a résztvevőket, akkor mi, miért és kinek az utasítására változott a menet napjára? Az Ügyvédkör elnökét és egy volt belügyminisztert kérdeztünk.
2021 óta az 55 fontos csúcsról 10 fontra csökkent a Wizz Air részvényeinek árfolyama.
A Tisza Párt elnöke szerint pár hónap alatt összeomlott a költségvetés.
A volt igazságügyi minisztert tanúként hallgatta meg a bíróság a Schadl-ügyben.
Visszaállt a háború kitörése előtti vámrendszer az EU és Ukrajna között.
A gyanúsított és az áldozat együtt indult Nagykanizsáról Ausztriába.
A biztos pártválasztóknál 44-37-re vezet a Tisza a Fidesszel szemben.
Még mindig téma a szombati budapesti Pride a világsajtóban.
A Messinai-szoros alig pár kilométer, ennél jóval hosszabb hidat is képesek már építeni a szakemberek.
A rendező a 15 év után leköszönő Máté Gábort váltja.