szerző:
hvg.hu

Az Apollo Tyres igazgatótanácsa elfogadta a társaságnak a 2016-17-es pénzügyi év első negyedévére vonatkozó, nem auditált beszámolóját. A részvényesek a közgyűlés során jóváhagyták a 2016. március 31-én véget ért pénzügyi év utáni, részvényenkénti 200 százalékos éves osztalékfizetést. Pedig a magyar üzem még be sem indult.

 2016. június 30-án véget ért negyedévre az Apollo Tyres Ltd. 3285 crore rúpia nettó árbevétel után 315 crore rúpia konszolidált nyereségről számolt be (egy crore rúpia 10 millió rúpiának felel meg). Míg a társaság indiai érdekeltségei az előző pénzügyi év hasonló időszakához képest 6 százalékos árbevétel-növekedést értek el, az Európából származó árbevétele 10 százalékkal nőtt. Indiában néhány új termék, többek között a frissen bevezetett kétkerekű-abroncsok iránt élénk kereslet mutatkozott, főleg a csereabroncspiacon. Az európai üzletág a személygépjármű-abroncsok szegmensében számolt be növekvő értékesítési forgalomról.
Az első negyedév (április-júniusi) pénzügyi teljesítményének főbb konszolidált adatai adatai a 2015-16-os pénzügyi év 1. negyedévéhez képest:

  • az értékesítés nettó árbevétele 28,32 milliárd rúpiáról (2832 crore rúpiáról) 16 százalékkal, 32,85 milliárd rúpiára (3285 crore rúpiára) nőtt,
  • az üzemi nyereség 5,23 milliárd rúpiával (523 crore rúpiával) szemben 5,66 milliárd rúpia (566 crore rúpia) volt, ami 8 százalékos növekedésnek felel meg,
  • a nettó nyereség 2,84 milliárd rúpiáról (284 crore rúpiáról) 11 százalékkal, 3,15 milliárd rúpiára (315 crore rúpiára) nőtt.

Az eredményekhez Onkar S Kanwar, az Apollo Tyres Ltd elnök-vezérigazgatója a következőket fűzte hozzá: „A kínai importtermékek által jelentett kihívás ellenére Indiában mind az első szerelésű, mind a csereabroncsok szegmensében, minden termékkategóriában nőtt a termékeink iránti kereslet. Újonnan bevezetet kétkerekű-abroncsaink szintén kedvező fogadtatásra találtak. A teherautó- és autóbusz-szegmensben a következő 2-3 hónapban nőni fog a radiálabroncs-gyártó kapacitásunk, ennek köszönhetően a pénzügyi év során várhatóan emelni tudjuk az értékesítési volumenünket is. Miután az előző negyedévben sikerrel elhárítottuk az SAP kapcsán felmerült problémákat, a mögöttünk álló negyedévben az európai gyárak nyeresége is javulni tudott.”

A vállalatnak Indiában és Hollandiában működik gyártóüzeme, új gyárát Magyarországon építi fel 475 millió eurós – mintegy 150 milliárd forintos – beruházással. Az alapkőletételre 2015. április 10-én került sor, a gyár a termelést a tervek szerint 2017 első felében kezdi meg. Megnyitása után az Apollo Tyres gyöngyöshalászi gyára évente 5,5 millió személyautó- és kisteherjármű-, valamint 675 ezer busz- és tehergépjármű-abroncsot fog előállítani az európai piacra. Az alkalmazottak száma már most meghaladja a 200 főt.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Iben Sandahl: „A legjobb ellenszer a szeretetteljes szülő-gyerek kapcsolat”

Iben Sandahl: „A legjobb ellenszer a szeretetteljes szülő-gyerek kapcsolat”

Több ezer fővel csökkent Budapest lakossága

Több ezer fővel csökkent Budapest lakossága

“Golyóálló” mellény védi a világ egyik legnagyobb édesvízi halát

“Golyóálló” mellény védi a világ egyik legnagyobb édesvízi halát

Szabadegyetemet indít a CEU

Szabadegyetemet indít a CEU

Gajda Péter még a héten tisztázza a helyzetet a „fehér poros” képviselővel

Gajda Péter még a héten tisztázza a helyzetet a „fehér poros” képviselővel

"Aki a magyar kultúra, tudomány és oktatás szabadsága érdekében tenni kíván, csatlakozzon!" - egyesületként folytatja az ADF

"Aki a magyar kultúra, tudomány és oktatás szabadsága érdekében tenni kíván, csatlakozzon!" - egyesületként folytatja az ADF