Nem félünk eléggé
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
Jókora kiskapu van a reklámújságok betiltásának tervén: nem volna nehéz saját újságként piacra dobni a reklámokat.
Nem lenne nehéz kijátszani az áruházi reklámújságok tervezett betiltását – ezt erősítette meg az NMHH is. A hatóságot arról kérdeztük: megtehetik-e egy szupermarket vezetői, hogy a reklámújság helyett saját, hírlapnak nevezett újságot alapítsanak, amelyből néhány oldalt hírekkel töltenek meg, a többi pedig saját reklám lesz. Az NMHH Kommunikációs Igazgatósága azt leszögezte a válaszában, hogy nem véleményezhetik magát a megszellőztetett tervezetet, mert jogszabályi rendelkezést csakis egyedi hatósági eljárás keretében értelmezhetnek, de az így is kiderült, hogy a kiskapu valóban létezik.
Mint írták, a sajtótermékeket regisztrálni kell náluk, de a hatóság nem tagadhatja meg a nyilvántartásba vételt. Ahhoz, hogy egy újság sajtóterméknek minősüljön, négy feltételnek kell teljesülnie: gazdasági szolgáltatásról legyen szó, szerkesztő vállaljon felelősséget a tartalomért, tájékoztatási, szórakoztatási vagy oktatás célja legyen a lapnak, és az elsődleges célja a nyilvánossághoz eljuttatás legyen. Azt már bemutattuk, hogy egy reklámújság helyett megjelenő „szupermarket-hírlap” esetében teljesíthető mind a négy cél.
Az NMHH tehát nem mondhatja azt, hogy nem veszi nyilvántartásba a sajtóterméket. Elvileg ugyan visszavonhatják a nyilvántartásba vételt, de ehhez olyan feltételek kellenének, amelyek egész biztosan nem fognak megvalósulni: vagy más újság nevét használja a lap, vagy önkényuralmi rendszerre utaljon a neve, vagy pedig az NMHH valamelyik vezetője legyen ott az újság kiadói között.
A szabályozás ezen kívül csak annyit ír elő, hogy a sajtóterméknek kell, hogy legyen impresszuma - közölték.
Az áruházláncok évente több tízmilliárd forintot költenek a reklámújságjaikra, amelyeket a kormány most betiltana. Ha átmegy az a javaslat, amelyet az Index megszellőztetett, akkor a szupermarketek hirdetései csakis „hagyományos” sajtótermékekben jelenhetnének meg.
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
40 hektárnyi nádas kiirtása, több száz tonna beton beépítése, 13 milliárd forint elköltése és három év állás után.
Az még nem dőlt el, meddig lesz elérhető.
A német lap szerzője igyekezett válaszokat kapni a Sebestyén József haláláról beszámoló kormánypárti médiumoktól is, de nem járt sikerrel.