Itt az új MNB-program: jön a minősített vállalati hitel
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
A kísérlet a díjmentes tömegközlekedés bevezetésére 2015 óta zajlik. Azóta a hétvégéken ingyenes a busz a franciaországi Dunkerque városában és a környező 17 településen. Szombaton és vasárnap a kétszázezres agglomeráció lakói ingyen buszoznak. Más tömegközlekedési eszköz nincs is.
De még ez az egyetlen buszhálózat is nagyon kihasználatlan volt. Az agglomeráció lakóinak alig öt százaléka buszozott rendszeresen, 1 százaléka biciklivel járt dolgozni, mindenki más autózott. Ezért aztán Dunkerque a nem éppen hízelgő „tragacsok városa” címet érdemelte ki. Merthogy itt közlekedik relatíve a legtöbb környezetszennyező öreg autó. A hétvégi ingyenbusz Patrice Vergriete polgármester ötlete, és ezzel nyert helyhatósági választásokat 2014-ben. De ő a szombat-vasárnapi ingyenbuszt csak kísérletnek szánta, a végcél a teljes ingyenesség a hét minden napján.
Holnaptól ebből az álomból valóság lesz. Az eddigi hétvégi tapasztalatok szerint szombaton harminc, vasárnap nyolcvan százalékkal többen buszoztak, mint a munkanapokon. A dunkerque-i agglomeráció buszhálózatának fenntartása kb. ötvenmillió euróba kerül, és a jegyeladásból származó bevétel ennek még a tizedét sem éri el. Vagyis a fizetős tömegközlekedés is ráfizetős a városi költségvetés szempontjából, méghozzá nagyon. Ezért a polgármester, aki egyébként városfejlesztéssel foglalkozó szakértő volt mielőtt a politikai pályára lépett, úgy gondolja, érdemes ingyenessé tenni – írja az AFP.
Ezzel elsősorban a szerény jövedelmű családoknak nyújtanak komoly segítséget az észak-franciaországi körzetben, amely nem a gazdaság prosperálásáról híres. Egy átlagos kisjövedelmű család eddig 600 eurót költött évente a buszra. Sok embert a mobilitás hiánya gátolt a munkahely keresésében. Aztán: Dunkerque belvárosa az utóbbi időben lepusztult, az ottani kereskedők sorra húzzák le a rolót. De ha ingyen lehet bebuszozni a külvárosokból a centrumba, változni fog a helyzet, állítja a polgármester.
Egyébként a kétezres évek eleje óta, a hetvenes évek kísérleteinek kudarcai után, reneszánsza van az ingyenes városi közlekedésnek világszerte. No persze főleg a kisebb településeken, Franciaországban harminc városi hálózat ingyenes. Sokak szerint nem ez a jövő, a jövedelmekhez kellene igazítani a közlekedési kedvezményeket. De a kétszázezres dunkerque-i agglomeráció már döntött. Nem csak a levegő lesz tisztább, ha kevesebben autóznak a régi, sokszor még dízeles tragacsokkal, hanem a város egész arculata is megváltozhat, ha a közlekedés ugyanolyan ingyenes közszolgáltatás lesz, mint az iskola.
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Kedvező lehetőség a likviditás javítására feldolgozóipari vállalatok számára.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az ételpazarlás miatt több hotellánc már trükköket alkalmaz, hogy kevesebb ételt dobjanak ki a vendégek.
Földes András riportja Munkácsról.
A mentősöknek további 24 sérültet kellett ellátniuk.
Egyikük tartózkodási engedélyét azután vonták vissza, hogy várandós lett.