Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Kiderült, hogy sokan vannak, akik nem szeretnének állandó netfüggésben élni.
Két vállalkozó szellemű amerikai, Joe Hollier és Kaiwei Tang merőben új ötlettel állt elő. Olyan telefont terveztek, amely nem tud alkalmazásokat futtatni, az internetre kapcsolódni, sem pedig e-mail-fiókot kezelni. Nemhogy Facebook vagy játék, de még számológép sincs rajta, sőt még sms-t sem képes küldeni, és kizárólag 2G hálózatra kapcsolódik. A Light névre keresztelt „butatelefon” azonban egyáltalán nem olyan, mint a telefonálásnál szintén alig többet tudó első mobilok a kilencvenes évek második felében, vagy azok az egyszerű, modern telefonok, amelyekkel a gyártók ma is a fejlődő piacokat bombázzák. A Light ugyanis hitelkártya méretű (csaknem olyan vékony is), és második telefonnak szánják a legfejlettebb országokban. Az elképzelés szerint a tulajdonos csak ezt viszi magával, amikor ki akar szabadulni az állandó netfüggőségből. Például ha unja már, hogy ebédszünet alatt sem tud menekülni, mert az e-mail- és egyéb üzenetek két kanál leves között is zaklatják.
A Light mögött ennek megfelelően nagyon komolyan megfogalmazott küldetés áll. „Ha egész nap csak a képernyőt bámuljuk, akkor ezzel fog eltelni az életünk. Hamar elveszítjük azt a képességünket, hogy megéljük a pillanatokat, mert az állandó dokumentálási és megosztási vágyunk eltávolít attól, hogy megtapasztaljuk az életet úgy, ahogy az megtörténik velünk” – foglalják össze a kütyüfilozófiájukat az ötletgazdák. „Mi nem technológiaellenesek vagyunk, csak emberiek” – hangzik a szlogenjük.
Hollier és Tang akkor döntött a Light fejlesztése mellett, amikor az Apple piacra dobta az okosóráját, és a csapból is az folyt, hogy mindennek hálózatba kell kapcsolódnia, mert ez teszi jobbá az életünket. „Mi ezt már egyszerűen nem tudtuk elhinni, a legkevésbé sem éreztük szükségét egy újabb applikációnak. Ezek a termékek már nem veszik figyelembe a fogyasztót, illetve a fogyasztó idejét. Nem az fog minket boldogabbá tenni, ha még jobban hálózatba kötődünk” – mondják.
Bár első blikkre nehéz elhinni, hogy tömeges igény lenne az állandó netes kapcsolat hiányára, miközben az iparág pont a totális hálózati lét felé megy, a Light eddig minden várakozást felülmúlóan sikeres. A Kickstarter közösségi finanszírozó oldalon rövid idő alatt 410 ezer dollárt kalapoztak össze a beindításához, majd hamarosan 3,3 millió dollár kockázati tőkét is sikerült bevonniuk. A nagyon ízlésesen megtervezett telefon jobbára csak előrendelhető, az első vevőknek január végén kezdték kiszállítani a megrendelésüket, de máris 4 ezer darabot kötöttek le belőle, és az igény óriásinak látszik.
A pénztárcába csúsztatható Light az egyszerűségéhez híven kizárólag fekete vagy fehér verzióban rendelhető, és 150 dollárba kerül. Az üzleti modell azért is zseniális, mert ahhoz, hogy az ügyfél a rendes, azaz okostelefonos mobilszámát tudja használni a Lighton, egy felhőalapú szolgáltatást is igénybe kell vennie – ezzel havi 5 dollár üti a cég markát.
Hollier és Tang sikere váratlan, az utóbbi pár hónapban pedig az történt, amire még álmukban sem gondoltak: egyre több megrendelő mondja azt, hogy a Lightot nem második, hanem első telefonként szeretné majd használni. Vagyis legszívesebben teljesen leszakadna a hálózatról.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.