Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Biztos, hogy rendben van az, hogy a kedvenc zeneszámait bárhonnan eléri, de a legfontosabb ügyfelek adataihoz csak az irodából férhet hozzá? Feltétlenül szükséges, hogy a munkatársak naponta szidják “a rendszert”? Hát nem. Íme néhány jel, amely arra mutat, hogy illene lecserélni az ügyfélkapcsolat-kezelőt.
1) Viszi a pénzt
Egy CRM-rendszert használó vállalatnál többféle pénzkérdés is felmerül a szoftverrel kapcsolatban. Egyik a beszerzéskor felmerülő egyszeri, nagyobb költség – ezen utólag már igen nehéz segíteni, ezért választás előtt tényleg érdemes alaposan körbenézni. (Ezen a közhelyen sok százezer, esetleg néhány millió forint is múlhat.) Bár a sok kisebb részlet miatt könnyebben kezelhető költség, de összességében jóval több pénzbe is kerülhet az üzemeltetés. Ahogy más területeken, így szoftverek terén is érdemes lehet a felhőalapú megoldásban gondolkodni, azok ugyanis a kkv-k esetben jellemzően költséghatékonyabbak. Beszerzési költség nincs, a havonta fizetendő költségek terén pedig alapos csökkenés hozhat, hogy nincs szükség olyan, cégen belüli informatikus(ok) alkalmazására, akik a CRM-rendszert gondozzák és felügyelik.
Fontos, hogy a “költséghatékonyabb” nem azt jelenti, hogy ingyen van. Bár vannak ingyenes megoldások is, de azért azt érdemes fejben tartani: az igazán profi megoldásokért ezen a területen is fizetni kell.
2) Nincs kéznél bárhol, bármikor
Abban a korban, amikor a bevásárlólistántól kezdve a naptárunkon át a zeneszámainkig mindent online érünk el, kifejezetten bosszantónak hat, amikor egy-egy üzletileg fontos adat nem áll bárhol rendelkezésünkre. Becslések szerint nagyjából fele-fele arányban használnak manapság a vállalatok hagyományos CRM-szoftvert és felhőalapú szolgáltatást. Míg az előbbihez “oda kell ülni a gép elé”; utóbbit bárhol elérik a vállalat munkatársai, távolról, akár otthonról is, ha éppen valamilyen sürgős tennivaló van. Sőt, egy modern rendszer esetében nem csak számítógépes elérés, hanem telefonos kliens alkalmazás is jár a CRM-hez.
3) Aki nincs fent a Facebookon, az nem létezik
Két éve még úri hóbortnak tűnhetett, mára a legtöbb cég számára tulajdonképpen kihagyhatatlan faktor az ügyfelek közösségi hálókon való elérése, illetve a közösségi szolgáltatásokban történő kommunikáció hatékonyságának követése. Ezek hiánya nyomot hagyhat az ügyfélélményen, a közösségi konverziókon, közvetetten tehát bevételkiesést is okozhat. 2017-ben nem érdemes olyan CRM-et választani, amelyben nincs közösségi médiás modul.
4) 10 millióba is kerülhet, ha nem elég biztonságos
Az elmúlt hónapok eseményei után talán nem szükséges túlmagyaráznunk, hogy miért érdemes fokozottan biztonságos CRM-megoldást választani. Ebben a kérdésben érdemes nem csak a forgalmazók állításait figyelembe venni, hanem külső biztonsági szakértőkkel is konzultálni. Ha kiszivárognak a rendszerből az ügyfelek személyes adatai, az ugyanis probléma: hackertámadás esetén azt is megbüntethetik, akit megtámadtak, azaz magát a céget. A bírság mértéke százezertől tízmillió forintig terjedhet, a hatóság mérlegelésétől függően.
5) Nem szeretik a munkatársak és/vagy az ügyfelek
Egyáltalán nem mellékes, hogy mit gondolnak a rendszerről azok, akik életben tartják: a munkatársak.
Minden CRM másban erős: valamelyiket inkább az ügyféladatok nyilvántartására találták ki, más a közösségi médiában legerősebb, valamelyik az ügyfelekkel való e-mailes kapcsolattartást kezeli jól. Nem létezik tehát olyan CRM, amelyik általánosan, mindenkinek a legjobb. Érdemes pontosan felmérni, hogy mire szeretnénk használni, mire van szüksége a cégünknek. Hiszen egy rosszul kiválasztott rendszer sok kényelmetlenséget és felesleges kört jelenthet minden egyes nap a vállalkozás munkatársainak. Vagy éppen bosszúságot az ügyfeleknek.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
Megélhetési gondokkal küzdöttek az ügyvédek, orvosok és mérnökök Magyarországon, sokan pedig biciklikölcsönzésből próbáltak meggazdagodni, kevés sikerrel. Száz éve derült fény az első légi rablógyilkosságra Magyarországon, a tízéves szökevény Robinzonokat pedig jugoszláv katona fogta el a határ túloldalán. Az 1925. nyári újsághírekből az is kiderül, hogy vádlottak és elítéltek is személyiséget cseréltek a börtönben.
Nem világos, hogy a leginkább szablyacsörgetésnek tekinthető kereskedelmi háború átmegy egy langymeleg állapotba, vagy augusztus elsején totális káosz lesz a vége.
Az ellenzéki politikus szerint ha a Tiszának kétharmada lenne, akkor Rogánt, Schadlt, Völnert, a Matolcsy-kör tagjait, és mindenkit, aki a magyaroktól lopott, bilincsben vinnék el.
Egészen hihetetlennek tűnő hírek, melyekről kiderült, hogy igazak. Hihető átverések. Mindkét fajtából jutott bőven az elmúlt hetekben a közösségi oldalakra.