Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d2a794dc-3ab6-4a80-abb1-42de84540cb4","c_author":"Csányi Nikolett - Imre Réka","category":"elet","description":"A Kolibri Színház elveszíti az autonómiáját, az új igazgató ellen tüntettek.","shortLead":"A Kolibri Színház elveszíti az autonómiáját, az új igazgató ellen tüntettek.","id":"20250221_kolibri-gyermek-ifjusagi-szinhaz-tuntetes-autonomia-video-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d2a794dc-3ab6-4a80-abb1-42de84540cb4.jpg","index":0,"item":"bfc08949-6838-4c13-b43e-1c1dbf30fee4","keywords":null,"link":"/elet/20250221_kolibri-gyermek-ifjusagi-szinhaz-tuntetes-autonomia-video-ebx","timestamp":"2025. február. 21. 09:44","title":"Abszurd színjáték a Kolibri ügyében: a minisztérium azzal vádolta a gyerekszínházat, hogy Brüsszelnek dolgozik – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fbc8e8bb-baa4-4734-8b27-97e0063c8d7b","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"itthon","description":"A baleset miatt forgalmi korlátozásokra kell számítani, az érintett vonalon pótlóbuszok járnak.","shortLead":"A baleset miatt forgalmi korlátozásokra kell számítani, az érintett vonalon pótlóbuszok járnak.","id":"20250221_Vonat-gazolt-Ajkanal-egy-20-eves-no-eletet-veszitette","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fbc8e8bb-baa4-4734-8b27-97e0063c8d7b.jpg","index":0,"item":"c6369bde-009c-4cb0-b07c-1e66e853302d","keywords":null,"link":"/itthon/20250221_Vonat-gazolt-Ajkanal-egy-20-eves-no-eletet-veszitette","timestamp":"2025. február. 21. 20:39","title":"Vonat gázolt Ajkánál, egy 20 éves nő életét vesztette","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"33e313f3-db76-4d0c-bb67-c3a356739101","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Megkezdődött az összkerékhajtású elektromos Peugeot 3008 és 5008 hazai értékesítése.","shortLead":"Megkezdődött az összkerékhajtású elektromos Peugeot 3008 és 5008 hazai értékesítése.","id":"20250221_magyarorszagon-az-eros-duplamotoros-uj-peugeot-3008-5008-villanyautok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/33e313f3-db76-4d0c-bb67-c3a356739101.jpg","index":0,"item":"6c0301c6-5cd6-40b1-9e21-023d649be347","keywords":null,"link":"/cegauto/20250221_magyarorszagon-az-eros-duplamotoros-uj-peugeot-3008-5008-villanyautok","timestamp":"2025. február. 21. 08:41","title":"Magyarországon az erős dupla motoros új Peugeot villanyautók","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"994d6764-f7d1-4286-81f2-1b216c664676","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Az amerikai elnök szerint az ukrán elnök eddig rosszul tárgyalt, ezért nem hívták meg a szaúdi találkozóra sem.","shortLead":"Az amerikai elnök szerint az ukrán elnök eddig rosszul tárgyalt, ezért nem hívták meg a szaúdi találkozóra sem.","id":"20250221_trump-zelenszkij-beketargyalas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/994d6764-f7d1-4286-81f2-1b216c664676.jpg","index":0,"item":"ec98c735-f85c-4a72-925a-f8b3480fb782","keywords":null,"link":"/vilag/20250221_trump-zelenszkij-beketargyalas","timestamp":"2025. február. 21. 21:05","title":"Trump: Nincs szükség Zelenszkijre a béketárgyalásokon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b0710314-d08c-413d-ab4e-b4f1cfee2593","c_author":"Szabó Yvette","category":"360","description":"Számos munkahely bánja Románia csatlakozását.","shortLead":"Számos munkahely bánja Románia csatlakozását.","id":"20250221_hvg-Nagylakon-bezart-ibusz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b0710314-d08c-413d-ab4e-b4f1cfee2593.jpg","index":0,"item":"5cf174a7-e0c7-40f6-ba97-e4cd965c9f75","keywords":null,"link":"/360/20250221_hvg-Nagylakon-bezart-ibusz","timestamp":"2025. február. 21. 07:30","title":"Utolérte a schengeni csatlakozás az IBUSZ-t","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e38cf8ac-3959-44a8-8dba-9ff08a095ae3","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Egyelőre mindenki tagadja, hogy köze lenne az osztrák lap által felvázolt üzlethez.","shortLead":"Egyelőre mindenki tagadja, hogy köze lenne az osztrák lap által felvázolt üzlethez.","id":"20250221_tiborcz-orosz-raiffeisen-tiborcz-istvan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e38cf8ac-3959-44a8-8dba-9ff08a095ae3.jpg","index":0,"item":"7a1d8244-7eb1-47bb-80fd-9184465d3c46","keywords":null,"link":"/kkv/20250221_tiborcz-orosz-raiffeisen-tiborcz-istvan","timestamp":"2025. február. 21. 18:33","title":"Der Standard: Tiborczék bejelentkeztek az orosz Raiffeisenért – a BDPST Group szerint ez nem igaz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"97896224-2774-494b-840c-1af173390281","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Az Amazon-vezér kezébe került a britek nemzeti büszkesége – James Bondnak, ahogy eddig ismertük, vége. ","shortLead":"Az Amazon-vezér kezébe került a britek nemzeti büszkesége – James Bondnak, ahogy eddig ismertük, vége. ","id":"20250221_Eladtak-a-britek-Bondot-Jeff-Bezos-donthet-a-James-Bond-sorozat-sorsarol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/97896224-2774-494b-840c-1af173390281.jpg","index":0,"item":"fd2dbef5-56c9-46d5-bb36-c8c7828d8133","keywords":null,"link":"/kultura/20250221_Eladtak-a-britek-Bondot-Jeff-Bezos-donthet-a-James-Bond-sorozat-sorsarol","timestamp":"2025. február. 21. 08:40","title":"Eladták a britek James Bondot – Jeff Bezos dönthet a sorozat sorsáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ebc233b2-9fb1-4ca9-bd0e-5956bef31af8","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Egy évig tartott előkészíteni a hatalmas generátor háromszáz kilométeres útját. ","shortLead":"Egy évig tartott előkészíteni a hatalmas generátor háromszáz kilométeres útját. ","id":"20250221_40-tonna-teherbirasu-hidon-egy-720-tonnas-szallitmany-Magyarorszagon-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ebc233b2-9fb1-4ca9-bd0e-5956bef31af8.jpg","index":0,"item":"a75337a9-3c2f-4d34-a068-4a7dd5366faa","keywords":null,"link":"/cegauto/20250221_40-tonna-teherbirasu-hidon-egy-720-tonnas-szallitmany-Magyarorszagon-video","timestamp":"2025. február. 21. 15:39","title":"Így juttattak át egy 40 tonna teherbírású hídon egy 720 tonnás szállítmányt Magyarországon – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Jó vásárt csináltak a románokkal a franciák, tényleg jót
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Egy nagy presztízsű márkából nem lehet „low cost” verziót csinálni, a sikeres olcsó autó eleve fapadosnak születik – így foglalta össze az AFP hírügynökségnek a nemzetközi autóipar egyik szakértője, Flavien Neuvy, a Cetelem piacfigyelő ügynökség igazgatója a Dacia Logan példátlan sikerét.
2004-ben készült el az első négyajtós, berlin változat, amelyet aztán terepjárók és kisteherautók is követtek. Sőt, az indiai és a brazil piacon Kwid néven megjelent a Logan család extra olcsó, 5000 eurós kisautó változata is. Az elmúlt 13 évben 10 millió darab kelt el a Dacia Logan márkanevet viselő járművekből. Tavaly a Renault összes eladásainak 42 százalékát ezek a „low cost” modellek tették ki. Hogy a korábban sokak által halálra ítélt Renault ma talpon van, sőt, kifejezetten sikeres, annak köszönheti, hogy belevágott a Dacia-kalandba.
1999-ben vette meg a nagy francia autóipari cég a román Daciát. Amely akkor még, a nálunk is jól ismert, vagy legalábbis az idősebb korosztályok számára jól ismert, ősrégi Daciát gyártotta, vagyis a Renault 12-es 1968-as (!) licence alapján. Aztán rendbe rakták a pitesti üzemet, és 2004-ben piacra dobták a Dacia Logant. Nyugat-Európában maximum nyolcezer euróért, miközben a hasonló méretű, igazi Renault, a Mégane alapára ennek kb. a kétszerese volt. A Logant úgy vették, mint a cukrot szerte Nyugat-Európában. Mert azért mindenki tudta, hogy ez egy Renault, miközben olcsó, de egyben megbízható, sőt egyszerűen kezelhető is. Ebben az időszakban sok vásárlót riasztott az egyre bonyolultabb, számítógépes technika, amely, ha működött, remek volt, de ha elromlott, rengeteg bosszúságot okozott, és méregdrága volt a javítás.
A Logan berlin változatát a 4x4-es Duster, a Sandero és egy pick-up is követte. Bruno Ancelin, a Dacia Logan programigazgatója elmondta az AFP-nek: eleinte a Renault műszaki és marketing szakértői is kételkedtek a „low cost” koncepció sikerében. De most ott tartunk, hogy a nagy autógyárak közül egyedül a Renault vitte sikerre a fapados stratégiát. A Volkswagen is kacérkodott a gondolattal, hogy a Skoda legyen a német „low cost” autó, de végül ezt az elképzelést elvetették. A másik francia óriás, a PSA sem mert népautót gyártani. Az amerikai GM egy kínai partnerrel már megállapodott egy hasonló koncepció megvalósításáról, de az első modellek csak két év múlva kerülhetnek piacra.
Közben Indiában a Tata szuper olcsó kisautója, a 2800 dollárért kínált Nano megbukott. Olcsónak olcsó volt, csak éppen nem volt autó. Viszont a Logan indiai verziója, a Kwid népszerű kiskocsi a szubkontinensen, akárcsak a világ másik felén, Brazíliában. A Logan-család különböző modelljeit Romániában, Marokkóban, Oroszországban, Iránban, Kolumbiában és Indiában gyártják.
De miért a Logan a Renault aranybányája? Bruno Ancelin program igazgató szerint az autóiparra ugyanaz érvényes, mint a jó konyhára: legyen tökéletes az alapanyag és az azt kezelő szaktudás. A Logan „alapanyaga”, az 1998-as Renault Clio 2. Erre a sikeres modellre épült a Logan Dacia-család. A tízmilliomodik Dacia Logant az utóbbi napokban adták el, ebből az alkalomból a sajtó elé állt Carlos Ghosn, a cég főnöke. Elmondta, hogy 2022-ig évente 2 millió „low cost” autót akarnak eladni, vagyis jelentősen növelnék a mostani, kb. 1,4 milliós számot. Ghosn filozófiája szerint a népautónak nem csak az a lényege, hogy olcsó, hanem az is hogy autó, méghozzá jó autó legyen.