Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) a taxis szakmai szervezetekkel, érdekképviseletekkel, vállalkozásokkal egyeztetve 2018 január elsejétől 10 százalékos tarifaemelést kezdeményez a fővárosi önkormányzatnál – jelentette be Dudás Zoltán, a kamara közlekedési osztályának elnöke a budapesti Taxi Expón.
Emlékeztetett arra, hogy a főváros 2013-ban 280 forintban határozta meg a kilométerenkénti taxitarifát, és az elmúlt négy évben ezen a hatósági áron nem változtatott.
Dudás Zoltán az MTI-nek elmondta, hogy javaslatukról az egyeztetés megkezdődött a fővárosi önkormányzattal, a határidő szűkös, a tarifáról végül a fővárosi közgyűlés dönt. Javaslatuk elfogadása esetén a 10 százalékos tarifaemelkedés alapján 280 forintról 320 forintra emelkedne a kilométerenkénti fuvardíj, 70 forint helyett 80 forint lenne a várakozási díj, az alapdíj pedig 450 forintról 600 forintra nőne. (Kérdés, hogyan jött ki a 10 százalék, amikor az emelés mértéke ezt minden tétel esetében meghaladja – a szerk.)
A BKIK közlekedési osztályának elnöke kifejtette, azért kezdeményezték a tarifaemelést, mert a taxis szolgáltatás iránt megnövekedett kereslet indokolná a létszám bővítését, új vállalkozások piacra lépését.
Krisán László, a BKIK elnöke arról beszélt, hogy a taxis társaságoknak is rentábilisnak kell lenniük a piacon, ezt a szektort is érinti a munkaerőhiány, a társaságok alacsony jövedelmezősége akadályozza a fejlesztéseket, a megfelelő minőségű szolgáltatást.
Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára – akit a BKIK az átlátható taxis szabályozásért végzett szakmai munkájának elismeréseként a Taxi Expo ünnepségén Haltenberger Samu Díj elismerésben részesített – újságírói kérdésre válaszolva elmondta: a taxis szolgáltatás legutóbbi szabályozása elősegítette a szakma tisztulását, de továbbra is szükséges a közös fellépés a tisztességes vállalkozások érdekében.
A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara ipari tagozata az idén hagyományteremtő szándékkal először rendezte meg a Taxi Expót. A rendezvény célja, hogy összehozza a személyfuvarozásban érdekelt szereplőket.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Részletesen bemutatjuk az ilyen esetben felmerülő kötelezettségeket, amelyekkel számolni kell.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Július 1. fontos határidő a megváltozott a gazdasági tevékenységek egységes ágazati osztályozási rendszerének (TEÁOR) változása miatt.
Borítékolható volt az Ukrajna csatlakozása elleni, a „nemzeti konzultációknál több, a népszavazásnál kevesebb” voksolás eredménye, amelynek nem csak a nemzet állítólagos egységének demonstrálása volt a célja, hanem a kampánygépezet éles tesztelése is.
Az Ügyvédkör elnökét és egy volt belügyminisztert kérdeztünk.
Ma egy éve szűnt meg a kötelező akciózás, a kormány azonban nem tudta elengedni.
Visszaállt a háború kitörése előtti vámrendszer az EU és Ukrajna között.
Még mindig téma a szombati budapesti Pride a világsajtóban.
A szakértő szerint Európa vezetői végre ráébredtek a geopolitikai veszélyekre.