Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Egyre kevesebbet kommunikálnak a kis cégek Facebookon, de még mindig ezt tartják a legfontosabb hirdetési felületnek karácsony előtt.
Nem a meglévő vevőkkel való kapcsolattartás a legfontosabb a kis cégek facebookos kommunikációjában, hanem az új ügyfelek megszerzése – derült ki az RG Stúdió felméréséből. A már meglévő vevőkkel folytatott kommunikációt csak a harmadik legfontosabb célnak jelölték meg, a második helyre a márkaépítést tették. Fontos változás, hogy a marketingkeret csökkentése már szinte senkinek nem merül fel szempontként.
A cégek egyre kevesebbet kommunikálnak a Facebookon. Drasztikusan csökkent azoknak a száma, akik naponta többször postolnak, a napi egyszeri és a heti 3-4 alkalommal történő kommunikáció pedig erőteljesen nőtt.
A kiábrándultságra utal, hogy egyre többen, egyre több problémát jelöltek meg arra a kérdésre, hogy mit nem szeretnek a közösségi hálózatban. Még mindig az a legnagyobb fájdalma a kkv-knak, hogy nem jelennek meg a bejegyzéseik az összes rajongójuknak, de nagy ugrással a második helyen termett a rajongógyűjtés nehézsége. Közel ekkorát ugrott az egyre nagyobb hirdetési igény és azt is sokkal többen gondolják a válaszadó cégek képviselői közül, hogy a Facebook kezd veszíteni a varázsából.
A cégek mintha kezdenének elbizonytalanodni azzal kapcsolatban, hogy megéri-e facebookozniuk. Közel 70 százalékuk még most is azt mondja, hogy megéri, de az arány csökkent, miközben nőtt azok száma is, akik azt a választ adták, hogy nem tudták eldönteni. Karácsonyra azonban a legtöbb cég a Facebookot tartja a legfontosabb hirdetési felületnek. A válaszadók 77,3 százaléka mondta azt, hogy legalább annyit fog költeni a legnagyobb közösségi platformon, mint tavaly, miközben ugyanez az arány az AdWords keresőben 49,5 százalékos.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Itt a 7-es számú digitális polgár. Vétel.