Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
2018 első negyedévében a bevásárlási céllal külföldre utazó magyarok 25, tavaly összesen 100 milliárd forintot költöttek a határon túli boltokban. Most viszont fordul a kocka, reménykedhetnek a hazai vállalkozások.
Ez negyedével több, mint egy évvel korábban, az öt évvel korábbi értéknek pedig a kétszerese – írta a blokkk.com.
A legvonzóbb úti cél eddig Ausztria volt; 2018 első negyedévében 16 milliárd forintot költöttek ott a magyar bevásárlóturisták, mely az összes külföldi boltokban elköltött pénz kétharmada. Szlovákiában 3, Szerbiában 2 milliárd forint feletti összegben költekeztünk. 2017-ben viszont a teljes évet tekitnve már többet költöttek a magyarok Szerbiában, mint Szlovákiában.
A gyenge forint és az emelkedő üzemanyagárak várhatóan mérséklik majd a külföldre irányuló bevásárlóturizmust, viszont a magyarországi vállalkozások ezzel jól járnak; nemcsak az egyre intenzívebb külföldi, hanem a hazai vásárlóerő is feléjük irányul majd. 2018-ban eddig 40 milliárd forintot költöttek el a hazai boltokban a külföldi bevásárlóturisták, akik az elmúlt öt évben harmadával többet - tavaly 180 milliárd forintot – költöttek Magyarországon.
2017-ben a határokon túli boltokban 100 milliárdot költöttek el a magyar bevásárlóturisták, ez alkalmanként kb. 25 ezer forintot jelent.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.