Tovább csúszik Zugló, Kőbánya alsó és Kőbánya-Kispest vasútállomások felújítása

Korábban úgy volt, hogy 2019-ig mindhárom forgalmas budapesti vasútállomás megújul, a MÁV lapunknak küldött válaszában azonban azt írja, Kőbánya-Kispest rehabilitációjára új közbeszerzést kellett kiírni, így a munkák jó esetben is eltartanak 2021 végéig, Zugló és Kőbánya alsó felújítására pedig nincsen forrásuk.

  • Zelki Benjámin Zelki Benjámin
Tovább csúszik Zugló, Kőbánya alsó és Kőbánya-Kispest vasútállomások felújítása

Tovább csúszik Budapest három forgalmas, de híresen rossz állapotú vasútállomásának, a kőbánya-kispestinek, a Kőbánya alsónak és a zuglóinak a felújítása – derül ki a MÁV a hvg.hu-nak írt válaszából. A vasúttársaság még 2016 novemberben azt írta kérdésünkre, mindhárom állomás megújítása szerepel terveik között, és 2019 végére mindez el is készülne.

Most azonban újra megkérdeztük a MÁV-ot, akik június 8-án küldött válaszukban már azt írták, Kőbánya-Kispest felújítására a 2017 elején megkötött tervezési szerződés közbeszerzés-jogi okok miatt meghiúsult, így a tendert meg kellett ismételni, ez jelenleg értékelési szakaszban van. Az engedélyezési és kiviteli tervek elkészülte, az építési engedélyek kiadása, valamint a kivitelezésre irányuló közbeszerzés lefolytatása után a kivitelezés megindítása 2020 tavaszán, annak befejezése 2021 végén várható csak.

Zugló és Kőbánya-alsó esetében a tervezés jól áll, azokra azonban forrásuk nincsen: a vasúttársaság válasza szerint ezen állomásokra az engedélyezési tervek elkészültek, az engedélyezési eljárás várhatóan idén júliusban indulhat, a pénz azonban jelenleg egyik állomás esetén sem áll rendelkezésükre.

Zugló állomás és környékének megújítására márciusban a Várostervezési Napok keretében már hallgatók is készítettek terveket, közben a régi, omladozó perontetőre a vasúttársaság új, modern kijelzőket szerelt fel.

Második gyalogosfelüljáró épülhet Kőbánya-Kispesten

A MÁV válasza szerint Kőbánya-Kispest állomás modernizálása során az akadálymentesség érdekében a peronok magasságát 55 centiméteresre emelik, a perontetőket felújítják, az utastájékoztató rendszert korszerűsítik. A meglévő gyalogos-felüljárót teljesen felújítják, illetve egy új, második gyalogosátjáró is épülne.

A MÁV Kőbánya-Kispest vasútállomás utasforgalmi tereinek megújítását az Állomásfejlesztés és integrált ügyfélszolgálati (kormányablakok) program uniós projektből fedezi, mintegy 4,5 milliárd forintos, EU-támogatás felhasználásával.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Nem félünk eléggé

Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.