szerző:
Zelki Benjámin

Korábban úgy volt, hogy 2019-ig mindhárom forgalmas budapesti vasútállomás megújul, a MÁV lapunknak küldött válaszában azonban azt írja, Kőbánya-Kispest rehabilitációjára új közbeszerzést kellett kiírni, így a munkák jó esetben is eltartanak 2021 végéig, Zugló és Kőbánya alsó felújítására pedig nincsen forrásuk.

Tovább csúszik Budapest három forgalmas, de híresen rossz állapotú vasútállomásának, a kőbánya-kispestinek, a Kőbánya alsónak és a zuglóinak a felújítása – derül ki a MÁV a hvg.hu-nak írt válaszából. A vasúttársaság még 2016 novemberben azt írta kérdésünkre, mindhárom állomás megújítása szerepel terveik között, és 2019 végére mindez el is készülne.

Most azonban újra megkérdeztük a MÁV-ot, akik június 8-án küldött válaszukban már azt írták, Kőbánya-Kispest felújítására a 2017 elején megkötött tervezési szerződés közbeszerzés-jogi okok miatt meghiúsult, így a tendert meg kellett ismételni, ez jelenleg értékelési szakaszban van. Az engedélyezési és kiviteli tervek elkészülte, az építési engedélyek kiadása, valamint a kivitelezésre irányuló közbeszerzés lefolytatása után a kivitelezés megindítása 2020 tavaszán, annak befejezése 2021 végén várható csak.

Zugló és Kőbánya-alsó esetében a tervezés jól áll, azokra azonban forrásuk nincsen: a vasúttársaság válasza szerint ezen állomásokra az engedélyezési tervek elkészültek, az engedélyezési eljárás várhatóan idén júliusban indulhat, a pénz azonban jelenleg egyik állomás esetén sem áll rendelkezésükre.

Zugló állomás és környékének megújítására márciusban a Várostervezési Napok keretében már hallgatók is készítettek terveket, közben a régi, omladozó perontetőre a vasúttársaság új, modern kijelzőket szerelt fel.

Második gyalogosfelüljáró épülhet Kőbánya-Kispesten

A MÁV válasza szerint Kőbánya-Kispest állomás modernizálása során az akadálymentesség érdekében a peronok magasságát 55 centiméteresre emelik, a perontetőket felújítják, az utastájékoztató rendszert korszerűsítik. A meglévő gyalogos-felüljárót teljesen felújítják, illetve egy új, második gyalogosátjáró is épülne.

A MÁV Kőbánya-Kispest vasútállomás utasforgalmi tereinek megújítását az Állomásfejlesztés és integrált ügyfélszolgálati (kormányablakok) program uniós projektből fedezi, mintegy 4,5 milliárd forintos, EU-támogatás felhasználásával.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!