Előfizetéssel moziba: keresik a megoldást, hogyan lehetne több néző a mozikban

A Netflixére hasonlító módszer jöhet a filmszínházakban is.

  • hvg.hu hvg.hu
Előfizetéssel moziba: keresik a megoldást, hogyan lehetne több néző a mozikban

Az idővel fut versenyt a csőd elkerüléséért az előfizetés fejében mozijegyeket kínáló amerikai MoviePass. A havi 9,95 dolláros előfizetői díj fejében 3 mozijegy jár, márpedig a National Association of Theatre Owners szakmai szövetség kimutatása szerint tavaly az USA-ban már átlagosan csaknem 9 dollárba került egy filmszínházi belépő, a nagyvárosokban – például New Yorkban vagy Los Angelesben – pedig 15 dollárt is elkérnek az esti vetítéseken.

Nem is csoda, hogy a MoviePasst birtokló Helios and Matheson Analytics nevű cég a második negyedévét 126,6 millió dolláros üzemi veszteséggel zárta, miközben az előfizetésekből 72,4 millió dollárra tett szert. Az év eleje óta összesen 219 millió dollár készpénzt égetett el, s már alig több mint 40 milliója maradt, ezért lényegében a csőd elől menekül. Ezt árazták be a Nasdaq elektronikus tőzsdén is, ahol már csupán 5 centet adnak a Helios részvényéért.

Lehet, hogy a MoviePass nem éli túl, de az előfizetéses üzleti modell gyökeret verhet a filmszínházakban, amelyek az USA-ban és Kanadában tavaly több mint két évtizede a legkevesebb nézőt tudták vonzani, s ezt elsősorban a Netflixnek és társainak tulajdonítják.

További részleteket az e heti HVG-ben talál.

HVG
Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.