szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A most 7 millió új előfizetővel 137 milliósra dagadt nézőtábor ellenére a cash flow 3 milliárd dolláros mínuszban lesz idén.

A cég a második negyedévi gyorsjelentését követő brutális, 12 százalékos árfolyamesést épp azért szenvedte el, mert az előfizetői tábor csalódást keltő bővüléséről adott számot. 

Az új gyorsjelentésre 14 százalékos erősödéssel reagált az árfolyam, amely az idén már 78 százalékot emelkedett. A piaci telítődés jeleit mutató Egyesült Államokban 1,1, nemzetközi téren pedig 5,9 millióval több fizető ügyfelet tudtak megnyerni maguknak.

A Netflixnek jelenleg 60 millió nézője van Amerikában, ha ezek száma 90 milliósra nő, akkor érik el az 50 milliárd dolláros értéket, mely csak a harmada a Netflix jelenlegi értékének.

A Netflix egyébként úgy döntött, hogy az árfolyam mozgatásában kulcsfontosságú adatot, azaz az új előfizetők számát a következő negyedévtől csak szűrten adja közre, és nem számolják bele a 30 napos próbaverzióra regisztrálókat.

A Netflix idén saját filmek, sorozatok és show-műsorok készítésére hatalmas összeget, nyolcmilliárd dollárt költ. A Netflixnél egyébként kötvénykibocsátásokból szereznek pénzt a beruházásokhoz és a filmkészítéshez.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!