szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A világ legnagyobb ékszergyártójának értéke tavaly 60 százalékot zuhant, a befektetők bizalma pedig elpárolgott a sokadik újratervezés után. A Pandora 28 ezer vásárlót kérdezett meg, mielőtt újra megnyomta a “reset” gombot.

A dán Pandora a világ legnagyobb ékszergyártója, 27 700 munkavállalójából 14 000 ezer él Thaiföldön, az ékszerek készítésének helyszínén. Összesített árbevétele a 2017-es évben 22,8 milliárd DKK (megközelítőleg 3,1 milliárd EUR) volt, és sokáig a befektetők kedvence volt a tőzsdén.

A cég 2017 óta jelentős csapásokat szenvedett el, tavaly például egy spekulatív támadás miatt mélyrepülésbe kezdtek a részvények, és a cég piaci értéke 60 százalékot zuhant, ráadásul az értékesítés is lassult, így a kétszámjegyű növekedéshez szokott részvényesek csalódtak.

A Pandora most úgy igyekszik visszaszerezni befektetői bizalmát, hogy nem növekedést, hanem stabil hozamot ígér. Bár 2019-re még nem prognosztizálnak növekedést, a cég piaci értékének 13 százalékát visszaadják a részvényeseknek (2018-ban 20 százalékot osztottak vissza).

Anders Boyer pénzügyi igazgató (aki egyben az ügyvezető igazgatói feladatokat is ellátja, míg nem találnak megfelelő CEO-t), a Bloombergnek azt nyilatkozta: bízik benne, hogy ha a “befektetők megértik, mit csinál a Pandora, rájönnek, hogy mennyire alulértékelt a cég a versenytársaihoz képest”.

Ha a részvényesek nem is, a vevők idén biztosan csalódni fognak: a stratégia része ugyanis, hogy 2019-ben kevesebb árengedményt kínálnak majd a Pandora üzletekben, és a választék is szűkül, mivel a lassan mozgó termékeket visszavásárolja az eladóktól a központ.

Nem ez az első alkalom, hogy a Pandora megnyomat a „reset” gombot, és eddig soha nem jártak maradéktalan sikerrel. Boyers szerint ez most azért másként lesz, mivel 28 ezer vásárlójuk véleményét kérdezték meg az újratervezés előtt.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!