Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Meghatározó üzleti sajtótermékek (Wall Street Journal, Bloomberg) egybehangzó értesülései szerint hétfőn jelenthetik be, hogy együttműködésre lép a Fiat Chrysler és a Renault. Az amerikai-olasz autógyártó a későbbiekben a Renault-Nissan szövetség új tagja lehet, ami átrendezheti a nagy autógyárak élmezőnyét.
A tárgyalások annak ellenére kezdődtek meg, és jutottak immár döntő szakaszukba, hogy a Reanult és a Nissan szövetségét komoly belső ellentétek, viták feszítik. Az együttműködést az kényszerítette ki, hogy a világ meghatározó piacain visszaestek az eladások, miközben az illetékes hatóságok a károsanyag-kibocsájtás jelentős csökkentésére, így komoly befektetést igénylő fejlesztésekre szorítják a gyártókat. Nem beszélve az elektromos meghajtású, valamint az önvezető járművek jelentette technológiai kihívásokról. Az együtmúködés részleteiről várhatóan a Renault igazgatótanácsának hétfői ülése után közölnek részleteket az érintettek. Ma egyik cég sem kívánta kommentálni az üzleti sajtó értesüléseit.
A Bloomberg értékelése szerint a kapcsolatok szorosabbra fűzésével a két cég jelentősen csökkentheti kiadásait Európában. A Fiat Chrysler világszerte csaknem 200 ezer embert foglalkoztat, ennek harmadát az öreg kontinensen, miközben profitjának meghatározó részét Észak-Amerikában termei meg. A Renault (amelynek 15 százaléka a francia államé) az általa gyártott gépkocsik felét Európában értékesíti. A Fiat segíthetné a Renault terjeszkedését Észak-Amerikában, míg a franciák a számukra fontos Oroszországban tudnák megtámogatni a Fiatot. Ez azért volna fontos, mert idén, az első negyedévben a Fiatnál 14, a Renault-nál pedig 5,6 %-kal csökkentek az eladások.
Ha összeadjuk a Renault, a Nissan és a jelenlegi szövetség harmadik tagja, a Mitsubishi tavaly értékesített gékocsijainak számát, akkor a végeredmény 10,76 millió, ami közelíti az éllovas Volkswagen és Toyota eredményét. Ha a Fiat Chrysler csatlakozik, olyan egyesülés jön létre, amely 15 millió eladott gépkocsival, erős jelenléttel a meghatározó piacokon, közös ernyő alatt átveszi a vezetést.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az eszközökre, ingatlanokra és a működéssel összefüggő károkra is kiterjedhet a céges biztosítás, de jól kell szerződni.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
A második kézbesítés körül azonban van némi ellentmondás.
Hivatalosan közös megegyezéssel távozik Sárváry István, aki 2016-ban állt a cég élére.