Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Sikerült visszaállítani a Hablány rádióit, a másik szállodahajó, a Viking Idun kapitánya ellen is eljárás indulhat.
Elkészültek a kiegészítő szakértői vélemények a Hableány balesetének vizsgálatában, írja az Index, sikerült visszaállítani a hajó rádióit, ezek a 10-es csatornán álltak, holott a szabályok szerint az egyiknek a 22-esen kellene állnia. Igaz, azt nem lehet tudni, hogy a baleset idején hol állt, és nem csak valami műszaki probléma miatt állította-e át a kapitány a csatornát.
Az már a szakértői anyagból is kiderül, hogy a két hajó között nem volt kommunikáció. A kiegészítő anyagok csak megerősítették, hogy a Viking Sigyn kapitánya nem észlelte a bajt, pedig stop manőverrel elkerülhette volna a balesetet. A szakértők szerint viszont neki látnia kellett szabad szemmel is a balesetet, ehhez képest az egyik utas szólt neki.
A baleset után fejetlenség uralkodott, a Viking kapitánya csak négy perccel az ütközés után adott le vészjelzést. Ezért indult eljárás a gondatlan veszélyeztetés mellett segítségnyújtás elmulasztása miatt is.
A Viking Sigyn mögött érkezett a Viking Idun, az ő kapitány sem állt félre vagy állt meg, pedig már volt információja arról, hogy baleset történhetett. A Sigyn kapitánya megkérdezte, lát-e valamit a vízben, és azt a választ kapta, hogy nem, csak egy villogó mentőgyűrű ment el mellettük, holott az orrkamerán látszódtak a vízbe esett koreaiak. Ezért elképzelhető, hogy az Idun kapitánya ellen is eljárás indul.
A Hableány május 29-én nem sokkal 21 óra után süllyedt el. Fedélzetén 33 dél-koreai turista és a kétfős magyar személyzet utazott. A tragédiát csak heten élték túl, egy személyt azóta sem találtak meg.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
A szél konténereket kapott fel, amelyek átszakították a védelmi kerítést.