EUDR: szinte mindenkit érint, mégis csak kevesen készültek fel rá
A nagyvállalatoknak ez év végétől, a kis- és középvállalkozásoknak 2026 júliusától kell eleget tenniük az előírásoknak.
Az új útvonalnak köszönhetően nem kell lezárni az alsó rakpartot, és a 2-es villamos is zavartalanul közlekedhet.
A Nemzeti Sportügynökség csütörtöki tájékoztatása szerint az olasz körversenyt szervező RCS Sport bejelentette, hogy a magyarországi Grande Partenza, vagyis a nagy rajt május 9-i szakaszának útvonalát módosították, ezzel a főváros lakossága is jól jár, mivel kevesebb lezárásra lesz szükség az etap során.
A közlemény kiemelte, a Giro d'Italia magyarországi szervezőbizottsága – Révész Máriusz kormánybiztos és Nagy Zsigmond, a Nemzeti Sportügynökség ügyvezetőjének irányításával –, az RCS Sport ügyvezető igazgatójával, Mauro Vegnivel együtt korábban tárgyalásokat folytatott Gy. Németh Erzsébettel, Budapest főpolgármester-helyettesével. A megbeszélésen felvetődött: a Lánchíd felújításának elmaradása miatt lehetőség nyílik arra, hogy a Giro d'Italia mezőnye a Grande Partenza első napján áthaladjon a Budapest egyik jelképének számító hídon. Ez az opció korábban már szóba került az útvonaltervezés során, azonban a hídfelújítás tervezett menete miatt tavaly nyáron Lánchíd nélküli szakaszt mutattak be.
Népszava: Kövér László nem engedné, hogy a Parlament előtt menjen el a Giro
Nem kapott még engedélyeket a Giro d'Italia a fővárosi önkormányzattól, plusztámogatást pedig már biztosan nem is fog kapni.
A budapesti időfutam útvonala a változtatás után a Hősök teréről indulva érinti a magyar főváros legrégibb és szimbolikus hídját, valamint az Alagutat, és ezt követően kanyarodik fel a budai Várba. Ennek eredményeként a verseny ideje alatt nem kell lezárni az alsó rakpartot, a 2-es villamos zavartalanul közlekedhet, és a Margit híd forgalmát sem akadályozza majd a viadal.
A Giro Nagy Rajt szervezőbizottságának útvonalért felelős szakemberei folyamatosan egyeztetnek a hatóságokkal: a rendőrséggel, a katasztrófavédelemmel, a Budapest Közúttal, a BKK-val és a KNEB-bel – fogalmazott a szervezőbizottság projektvezetője, Sió Zoltán.
A világ második legrangosabb kerékpáros körversenye 66 magyar települést érint május 9. és 12. között. A fővárosi időfutamot követően Budapest–Győr és Székesfehérvár–Nagykanizsa szakaszokra kerül sor.
Magyarországnak 7,7 milliárd forintjába kerül, hogy innen rajtol a verseny,
A nagyvállalatoknak ez év végétől, a kis- és középvállalkozásoknak 2026 júliusától kell eleget tenniük az előírásoknak.
Mit tartalmaz az ajánlás? Mely cégekre vonatkozik? Hogyan védi a vállalkozásokat?
Kedvező lehetőség a likviditás javítására feldolgozóipari vállalatok számára.
Elindult a Gigabit Magyarország program. Változtak a Nemzeti Bajnokok – Zöld és digitális átállást célzó egyműveletes kombinált Hitelprogram feltételei.
A miniszterelnök szerint olyan fontos szerepet játszunk Ukrajna energiaellátásában, hogy ha például egy baleset miatt nem tudnánk nekik áramot és gázt küldeni, akkor megállna az országuk. Megnéztük, mennyi ebben az állításban az igazság.
A főpolgármester szerint azonnali vizsgálatra van szükség.
A projektet Hadházy Ákos szerint „pont úgy lopták szét, mint ahogyan azt a címe sejteti”.