Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Bangladesben, Kambodzsában és Vietnámban már számos gyárat bezártak a Kínából érkező alapanyagok és a világmárkák megrendeléseinek elmaradása miatt.
A koronavírus-járvány miatt sorba zárnak be a textil- és ruházati gyárak, ez pedig körülbelül 40 millió ember megélhetését veszélyezteti a világon. Srí Lankán, Bangladesben, Indonéziában, Albániában és Közép-Amerika-szerte már zárnak az üzemek.
Scott Nova, a munkavállalók jogait védő Worker Rights Consortium ügyvezető igazgatója szerint a megélhetést sem fedező bérek, a higiéniailag sem megfelelő, nem biztonságos munkakörülmények és így a dolgozók rosszabb egészségügyi állapota a ruhaipar kivitelezése oldalán dolgozókat különösen veszélyezteti a koronavírus.
Az egyik legnagyobb ruha- és textilipari dolgozók érdekvédelmi szervezete, a Clean Clothes Campaign próbálja elérni a divatmárkákon keresztül, hogy a bezárt gyárak munkavállalói betegszabadságra mehessenek vagy az önkéntes karantén ideje alatt is kapják a fizetésüket – adta hírül a The Guardian.
A kambodzsai törvények értelmében egyébként a munkáltatóknak a kormány engedélyét kellene kérniük, mielőtt felfüggesztik a munkavállalókat és a havi minimálbér (ami 190 dollár) 40 százalékát lennének kötelesek fizetni a dolgozóknak legfeljebb 6 hónapig, a helyi aktivisták elmondása alapján azonban arról számolt be, hogy fizetés nélkül küldték el a munkavállalókat.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az Onet és Bloomberg úgy tudja, elismernék az orosz területi nyereségeket.
A kabinet szerint kiemelt nemzetgazdasági érdek fűződik a dunakeszi járműgyártás fenntartásához.