szerző:
Lengyel Miklós
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Sok ezren panaszkodtak már a koronavírus-járvány kitörése óta a fogyasztóvédelmi szervezeteknél, mert nem kapták vissza a pénzüket az elmaradt repülőútjaik miatt.

Az európai fogyasztóvédelemi szerveket összefogó szervezet, a BEUC a tagállamok fogyasztóvédelmi szervezeteihez, illetve az Európai Bizottsághoz fordul és széleskörű vizsgálatot sürget, mert állításuk szerint a légitársaságok a járvány kitörése óta igen gyakran visszaéltek a fogyasztók bizalmával.

A 32 európai ország 44 fogyasztóvédelmi szervezetét összefogó BEUC szerint a légitársaságok legkedveltebb megoldása az volt, hogy arra kényszerítették az utasaikat, hogy a vouchert fogadják el a pénz helyett. Szintén gyakori volt, hogy az utasokat egészen egyszerűen nem tájékoztatták arról az uniós szabályról, amely kimondja, hogy a törölt repülőjárat után visszajár a befizetett pénz. Ezen felül előfordultak olyan esetek is, amikor ködösítettek a légitársaságok, azaz félrevezető információkkal akadályozzák meg az utasaikat jogaik érvényesítésében.

A BEUC szerint a legtöbb panasz az Air France-KLM, az Aegean, az EasyJet , a Norwegian, a Ryanair, a TAP Portugal és a Transavia ellen érkezett.

"Az uniós tagállamok nemzeti fogyasztóvédelmi szerveinek már réges-régen fel kellett volna lépniük a légitársaságok praktikáival szemben. A sok ezer panasz azt mutatja, hogy igen kiterjedt gyakorlatról van szó, ezért követeljük, hogy az egész ágazaton belül vizsgálják ki ezeket a praktikákat. A jelenlegi helyzet azt mutatja, hogy sürgősen javítani kell a fogyasztói jogok védelmén és a meg kell változtatni a légitársaságok működési modelljét is" – fogalmazta meg igényeiket Monique Goyens, a BEUC vezérigazgatója.

Azt a szervezet is elismeri, hogy a koronavírus-járvány „nagy kihívásokhoz vezetett” a légiipar számára, ám mint fogalmaztak, a téves információk szolgáltatása és a fogyasztók félrevezetése ilyen helyzetben sem elfogadható. Arról korábban a hvg.hu is többször írt, hogy mekkora gondba került a légiipar, még az olyan nagy légitársaságok, mint a Lufthansa is csak jelentős állami támogatással maradtak talpon.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

Az index.hu eddigi szerkesztősége lényegében megszűnt létezni, az ország elveszítette a legolvasottabb online felületét. Ez a független magyar sajtóra és a tájékozódás szabadságára mért eddigi legsúlyosabb csapások egyike. A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, hogy minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
"Mindannyian vesztettünk ezzel az egésszel" - Dull Szabolcs a HVG Teraszon

"Mindannyian vesztettünk ezzel az egésszel" - Dull Szabolcs a HVG Teraszon

236-tal ment egy motoros Hajmáskérnél, majd kijelentette "biztonságosan közlekedett"

236-tal ment egy motoros Hajmáskérnél, majd kijelentette "biztonságosan közlekedett"

Kitalálja, melyik klasszikus magyar regényt ajánlotta a kormány az európai olvasóknak?

Kitalálja, melyik klasszikus magyar regényt ajánlotta a kormány az európai olvasóknak?