Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Sok ezren panaszkodtak már a koronavírus-járvány kitörése óta a fogyasztóvédelmi szervezeteknél, mert nem kapták vissza a pénzüket az elmaradt repülőútjaik miatt.
Az európai fogyasztóvédelemi szerveket összefogó szervezet, a BEUC a tagállamok fogyasztóvédelmi szervezeteihez, illetve az Európai Bizottsághoz fordul és széleskörű vizsgálatot sürget, mert állításuk szerint a légitársaságok a járvány kitörése óta igen gyakran visszaéltek a fogyasztók bizalmával.
A 32 európai ország 44 fogyasztóvédelmi szervezetét összefogó BEUC szerint a légitársaságok legkedveltebb megoldása az volt, hogy arra kényszerítették az utasaikat, hogy a vouchert fogadják el a pénz helyett. Szintén gyakori volt, hogy az utasokat egészen egyszerűen nem tájékoztatták arról az uniós szabályról, amely kimondja, hogy a törölt repülőjárat után visszajár a befizetett pénz. Ezen felül előfordultak olyan esetek is, amikor ködösítettek a légitársaságok, azaz félrevezető információkkal akadályozzák meg az utasaikat jogaik érvényesítésében.
A BEUC szerint a legtöbb panasz az Air France-KLM, az Aegean, az EasyJet , a Norwegian, a Ryanair, a TAP Portugal és a Transavia ellen érkezett.
"Az uniós tagállamok nemzeti fogyasztóvédelmi szerveinek már réges-régen fel kellett volna lépniük a légitársaságok praktikáival szemben. A sok ezer panasz azt mutatja, hogy igen kiterjedt gyakorlatról van szó, ezért követeljük, hogy az egész ágazaton belül vizsgálják ki ezeket a praktikákat. A jelenlegi helyzet azt mutatja, hogy sürgősen javítani kell a fogyasztói jogok védelmén és a meg kell változtatni a légitársaságok működési modelljét is" – fogalmazta meg igényeiket Monique Goyens, a BEUC vezérigazgatója.
Azt a szervezet is elismeri, hogy a koronavírus-járvány „nagy kihívásokhoz vezetett” a légiipar számára, ám mint fogalmaztak, a téves információk szolgáltatása és a fogyasztók félrevezetése ilyen helyzetben sem elfogadható. Arról korábban a hvg.hu is többször írt, hogy mekkora gondba került a légiipar, még az olyan nagy légitársaságok, mint a Lufthansa is csak jelentős állami támogatással maradtak talpon.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Hiába uralta eddig a hétvégét a McLaren, a 40. Magyar Nagydíj időmérő edzésén a ferraris Charles Leclerc szerezte meg a pole pozíciót.
Elég magas füstoszlopot lehetett látni.