szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A repülés vakcina hiányában csak biztonsági intézkedésekkel folytatódhat, ami alááshatja az utasok bizalmát.

A becslések szerint csak 2023-ra állhat vissza a légi közlekedés a 2019-es szintre, miközben a globális gazdaság két évvel korábban, már 2021-ben újra elérheti a járvány előtti szintet – mondta Brian Pierce, a háromszáz légitársaságot összefogó Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) vezető közgazdásza a szervezet szerdai videokonferenciáján.

A különbség oka, hogy az országok soha nem tapasztalt mennyiségű pénzzel támogatják a gazdaság újraindítását, és a központi bankok is öntik a készpénzt a piacokra.

A repülés azonban vakcina hiányában csak biztonsági intézkedésekkel folytatódhat, ez pedig visszaveti az utasok bizalmát a repülés iránt.

Hosszabb távon ugyanakkor Brian Pierce szerint a feltörekvő gazdaságok és a globális népesség növekedése stabil bővülési pályára állíthatja a szektort.

Alexandre de Juniac, az IATA elnök-vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy a lassú kilábalást egyes kormányzati intézkedések tovább lassíthatják, ezek közé sorolta a legutóbb Spanyolország és az Egyesült Királyság által bevezetett kötelező karantént is.

Az Európai Unió szerdai döntésével megerősítette: ha az utas nem fogadja el a törölt járat fejében felajánlott kupont, akkor hét napon belül vissza kell téríteni a jegy árát. Alexandre de Juniac szerint csak május végéig 9,2 milliárd euró értékben kellene a cégeknek visszatéríteni a le nem utazott jegyek árát, de így hamar kifogynak a készpénzből, és csődbe mennek. E helyett az egy évig érvényes kupon bevezetését javasolta az IATA, a szervezet ezért nem ért egyet az unió javaslatával.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!