Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Világszerte harmadával több bicikli fogyott a koronavírus-járvány kezdete óta, Magyarországon is ötödével többet adta el.
A járványhelyzet kezdete óta folyamatos és magas a kereslet a kerékpárok iránt, iparági becslések szerint 30-35 százalékkal több biciklit adtak el ez idő alatt, írja a Világgazdaság. A lap arról számolt be, hogy a sportboltok szinte a teljes készletüket értékesítették, mondta a lapnak a Magyar Kerékpáripari és Kereskedelmi Szövetség elnöke.
Sipiczki Róbert hozzátette, hogy a járvány nagyjából 15-20 százalékkal emelte meg a forgalmat Magyarországon is.
Az elnök elmondta, hogy az ipar és a kereskedelem nehezen reagált a hirtelen megnövekedett keresletre, márciusban még a tavaly megrendelt készletekből kellett gazdálkodni. Ennek egyik oka, hogy mivel hosszú a gyártási átfutás, a raktárak is kiürültek, a távol-keleti alkatrészek és kerékpárok importja késéssel érkezett meg, és ennél jobban csúszott az Európában összeszerelt biciklik szállítása.
A Világgazdaság értesülései szerint a magyar lakosság zöme a 80 és 120 ezer forint közötti kerékpárokat kereste. Az elektromos változatok is jól fogytak, ebből tavaly háromezret adtak el, idén előreláthatólag ötezer darab talál gazdára.
2019-ben 225 ezer kerékpárt értékesítettek Magyarországon, a közel 500 hazai kerékpárszaküzlet tavalyi együttes árbevétele így meghaladta a tízmilliárd forintot.
2020-ban várhatóan 250-260 000 bicikli kelhet el.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az Onet és Bloomberg úgy tudja, elismernék az orosz területi nyereségeket.
A kabinet szerint kiemelt nemzetgazdasági érdek fűződik a dunakeszi járműgyártás fenntartásához.