szerző:
MTI
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Az Inditex a digitális kereskedelemben is tarol, a pénzügyi év végére negyedével növekedhetnek az online értékesítései.

Jelentősen emelkedett az Inditex spanyol vállalat bevétele és nyeresége 2021-es pénzügyi évének első felében, a cég bevételei megközelítették a koronavírus-világjárvány előtti szinteket, köszönhetően annak, hogy a ruházati termékek iránt kereslet világszerte megnőtt.

A világ legnagyobb ruházati kiskereskedelmi üzletlánca, amely egyebek között a Zara, a Bershka és a Pull&Bear ruházati üzletláncok tulajdonosa, szerdán közölte, hogy

értékesítési árbevétele éves összevetésben 48,6 százalékkal, 11 milliárd 936 millió euróra nőtt a július 31-ével zárult hat hónapban.

A koronavírus-járvány előtti év, 2019 azonos időszakában 12,82 milliárd euró volt a bevétel, azaz majdnem egymilliárd euróval, közel 7 százalékkal volt több.

Elemzők szerint a közelmúltban az emberek ismét elkezdtek egyre többet költeni a munkába járáshoz szükséges ruhákra. A nagyvárosokban lassan visszatér az élet a megszokott mederbe, és megszűnik a zárlatok többsége, ami kedvez a nagy divatáru-kereskedőknek, például az Inditexnek.

A járvány idején az Inditex megerősítette digitális kiskereskedelmi tevékenységét, világszerte bezárta kisebb üzleteit, és bővítette a nagy üzleteket, hogy azok afféle mini-elosztóközpontként is tudjanak működni. Július végén az Inditex üzleteinek már 99 százaléka működött, és jelenleg 6654 üzlettel rendelkezik szerte a világban, szemben az egy évvel korábbi 7337-tel.

Az Inditex online értékesítése éves összevetésben 36 százalékkal nőtt február–júliusban, és a menedzsment várakozásai szerint a mostani pénzügyi évben meghaladja a 25 százalékot a növekedés.

Az Inditex a 2021-es pénzügyi év második negyedében, május–júliusban 6,99 milliárd euró bevételt könyvelhetett el, ami 51 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit. A nyereség 850 millió eurót tett ki, ami több mint 33 százalékkal, 214 millió euróval haladja meg az egy évvel korábbi és 4 százalékkal a két évvel korábbi szintet. A mostani negyedév is jól kezdődött: augusztus 1. és szeptember 9. között 22 százalékkal nőtt az értékesítési árbevétel az egy évvel korábbihoz képest, a két évvel korábbival összevetve pedig 9 százalékos növekedést értek el.

* * * Támogatott hitel vállalkozások számára

A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!