szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A magyarországi és külföldi médiakampányokkal kapcsolatos pályázatra csak egy ajánlat érkezett, amelyet Balásy Gyula két cége konzorciumban adott be.

Összesen 12 milliárd forintért rendeltek meg turisztikai kampányokat és kutatásokat a területtel foglalkozó állami cégek, a Visit Hungary Nemzeti Turisztikai Szervezet Nonprofit Zrt., a Kisfaludy2030 Turisztikai Fejlesztő Nonprofit Zrt. és a Magyar Divat & Design Ügynökség Nonprofit Zrt – írja a Magyar Narancs az uniós közbeszerzési értesítő alapján.

A megállapodást a Rogán Antal felügyelete alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatal kezelte, a munkát a kormány kedvenc médiavállalkozója, Balásy Gyula cégei vitték el. A lap szerint a szerződést szeptember 24-én kötötték meg az NKH-val.

A tenderre csak egy ajánlat érkezett, amelyet a New Land Media Kft és a Media Dynamics Kft. alkotta konzorcium tett. Mindkét cég Balásy-érdekeltségnek számít.

A Magyar Narancs azt írja, a pályázat győztesei átfogó médiakampányok tervezését és kivitelezését vállalták, melyekből ötöt itthon, négyet külföldön kell megszervezniük. Egy-egy kampány minimum egy hónapig, maximum két hónapig tarthat, és átlagosan 100 millió forintba kerül majd, de végösszege ennek többszöröse is lehet.

„A Megrendelők jelen beszerzésének célja Magyarország turisztikai célú népszerűsítése, külföldről beutazó turizmus erősítése, magasabb státuszú utazók, valamint a belföldi lakosság megszólítása, a magyar turisztikai szolgáltatások fejlődésének kommunikálása a megfelelő célcsoportok felé” – áll a közbeszerzési dokumentumban.

A vállalkozás a 24.hu szerint tavaly 70 milliárd 428 millió forintos nettó értékesítés mellett 3 milliárd 93 millió forintos adózott eredményt ért el, míg egy másik Balásy-cég, a Lounge Design Kft. 10 milliárd 83 milliós bevétel mellett 1 milliárd 433 millió forintos nyereséget hozott össze.

A New Land Media Kft. többek között a 3,4 milliárd forintért látja el a „Családbarát Magyarország országos programsorozat és kommunikációs kampány 2021” komplex kommunikációs és rendezvényszervezési feladatait, Balásy két cége, a Lounge Design Kft. és a New Land Media Kft. már több mint kétmilliárd forintot kapott már az őszi Vadászati Világkiállítás kommunikációjára, 2020 utolsó három hónapjában pedig összesen 17,8 milliárd forintot költött a Rogán Antal felügyelete alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatal állami kampányokra a két cégnél. A New Land Media Kft. egyébként májusban jelentette be, hogy a népszerű közösségi médiás felület, a TikTok partnerévé váltak.

* * * Támogatott hitel vállalkozások számára

A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!