Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
A kamionsofőrök hiánya minden európai ország gazdaságát veszélyezteti – erre hívja fel a figyelmet a londoni Financial Times éppúgy, mint a német közszolgálati Deutsche Welle. A hiány már most is óriási, de várhatóan rosszabb lesz a helyzet, mert egyre kevesebben vállalják a nehéz munkát.
25 kamion várakozik Steffen Bork szállítási vállalkozó garázsában, ahol egyikhez sincsen sofőr Németország kellős közepén. A vállalkozó kénytelen lemondani a megrendeléseket, mert nem talál képzett kamionsofőröket a munkára. Ennek a német vállalkozónak 290 kamionja van, és ebből 10 százalék áll a sofőrhiány miatt.
Összességében 400 ezer teherautó-sofőr hiányzik Európában és 80 ezer Németországban. A helyzet pedig egyre rosszabb lesz – mondják a Deutsche Welle tudósítójának – mert öregszenek a kamionsofőrök. A többség túlvan az ötvenen, a fiatalok pedig nem vállalják ezt a kemény szakmát.
A CNBC szerint egy átlagos kamionsofőr Németországban 41 ezer eurót (mintegy 15 millió forint) kereshet, míg Nagy-Britanniában ez 30 ezer font (közel 13 millió forint). Ha ehhez hozzávesszük, hogy a megélhetési költségek magasabbak Nagy-Britanniában, akkor nemigen csodálkozhatunk azon, hogy több mint 100 ezer kamionsofőr hiányzik ott, és a kormány erőfeszítései ellenére alig jelentkeznek uniós munkavállalók.
A migránsok jelenthetnének megoldást – írja a Financial Times, de őket Boris Johnson kormánya minden erővel távol kívánja tartani az országtól, ahonnan a brexit miatt tömegesen távoztak a kelet-európai kamion sofőrök.
A brexit óta a külföldi munkavállalók nem Nagy-Britanniába mennek, hanem Németországba vagy Franciaországba – nyilatkozta a Financial Timesnak Enzo Weber, a nürnbergi gazdasági intézet főnöke. „Az ilyen munkákat, mint a kamionsofőr, illetve az építőmunkás, jellemző módon mindenütt a migránsok vállalnak inkább.”
Miközben Nagy-Britanniában ott tartanak, hogy konténerrel megrakott hajókat fordítanak vissza a kikötőkből mondván, hogy nincs kamion, amely elszállítsa az árut, addig Hamburgban vagy Rotterdamban egyelőre nincs ilyen probléma. „A brit válság segít nekünk, mert megmutatja, hogy milyen rosszra fordulhatnak a dolgok, ha nincs elég kamionsofőr. Most már viszont a német kormány is attól tart, hogy nálunk is hasonló helyzet alakulhat ki” – nyilatkozta a Financial Timesnak a német áruszállítók szövetségének elnöke, Dirk Engelhardt.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Régóta határérték felett mozgott az összkoleszterinszintem, és egy nap eljött az a pont, amikor úgy éreztem, harmincasként változtatnom kell az életemen ahhoz, hogy idős koromban is egészséges maradjak. Így sikerült megtennem az első lépéseket.
„Mindent megtettetek, hogy ártsatok a fiataloknak. Hoffmann Rózsától Balog Zoltánon át odáig, hogy bekúrtátok inkább az egész oktatást a rendőrség alá, mert más tervetek nem is volt, mint hogy kuss legyen.”
Három másik, magyar érdekeltségű ügyben is előreléptek.
Ajánló a HVG legfrissebb számából.
Folytatódik a józsefvárosi önkormányzat jogfosztása.
Tanksapkán, töltőpisztolyon lehet látni.