szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egy sor szervert kellett lekapcsolniuk. Európa-szerte több üzlet is érintett, elsősorban a pénztárgépek nem működtek megfelelően.

Kibertámadás érte a Media Markt elektronikai áruházlánc rendszerét. Egy olvasónkat, aki nem kapott áfás számlát a vásárlása nyomán, az adott üzletben arról tájékoztatták, hogy a központi rendszert érte kibertámadást, és emiatt a hazai üzletek csak nyugtát tudnak adni, áfás számlát nem.

A támadásról megkérdeztük a cég hazai sajtóügynökségét, amint válaszolnak, cikkünket frissítjük.

Bleeping Computer értesülése szerint egy zsarolóvírusos támadás miatt le kellett kapcsolni a hálózat IT-rendszereit, amely a MediaMarkt számos európai üzletében fennakadásokat okozott.

A lánc üzlethálózata leginkább Hollandiában érezte meg az akciót. Míg az online eladásokkal nem volt probléma, az üzletekben a pénztárgépek nem működtek megfelelően: nem fogadták el a bankkártyás fizetést, és nem tudtak nyugtákat nyomtatni, illetve nem működött a visszavétel sem, mivel a dolgozók nem tudták visszaellenőrizni a korábbi vásárlásokat.

A lap Twitteren terjedő, meg nem erősített belsős információkra hivatkozva arról írt, hogy 3100 szervert érintett a leállás, de ezt az értesülést nem tudták megerősíttetni hivatalos forrásokból.

* * * Támogatott hitel vállalkozások számára

A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Tech

MediaMarkt: Teljesen összezavarják a vásárlókat az új energiacímkék, sokan nem tudják, mit merjenek venni

A március elejétől irányadó új energiacímkék megzavarták a vásárlókat, sokakat bizalmatlanná tett a változás – hívta fel a figyelmet az áruházi tapasztalatok mellett egy friss kutatás alapján is a MediaMarkt. Az újrakategorizálás nyomán a legtöbb takarékos, korábban A-pluszosként ismert háztartási nagygép ma már B, C vagy D-kategóriásként szerepel a boltokban.