Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
359-ről 318-ra csökken a BKK-jegyautomaták száma. A mobiljegyek népszerűsége ugyanis egyre nő, ezeket hamarosan a BKK saját Futár appjában is kapni lehet majd. Az automatákat hardveresen fejlesztik, új szoftvert kapnak és december végétől új cég üzemelteti őket. A BKK állítása szerint jóval kedvezőbb feltételekkel.
December 1-jén a BKK szerződést köt a jegyautomaták új üzemeltetőjével, a Senso-Media Zrt.-vel – jelentette be Walter Katalin, a társaság vezérigazgatója. Az új üzemeltető december 21-én veszi át a feladatokat a T-Systemstől, amely a gépek telepítése óta ellátta azokat. Az átadás-átvétel folyamata már december 2-án megkezdődik.
A T-Systems nem tűnik el teljesen az automatákból, ugyanis a BKK 735 millió forintért őket bízta meg a gépek hardveres fejlesztésével. Ettől függetlenül a T-Systems “térítésmentesen” vállalta, hogy új szoftvert biztosít az automatákhoz. A jelenlegi FareGo-rendszert ugyanis a Scheidt&Bachmann szállította, ám ehhez május óta nincs támogatás a német cégtől.
Az új szoftver neve Imola, az átállás folyamatosan történik, de ez nem fog fennakadást okozni az üzemeltetőváltásban
– mondta a hvg.hu kérdésére Diószegi Ágnes, a BKK ügyfélkapcsolati és értékesítési vezérigazgató-helyettese. Az üzemeltetői közbeszerzésen feltétel volt, hogy a jelentkezők mindkét szoftverrel üzemeltetni tudja a gépeket – egyébként támogatás híján a T-Systems is csak az alapvető funkciókat tudta biztosítani a FareGo-ban.
Walter Katalin szerint az új üzemeltetési szerződés rendkívül előnyös a BKK számára, szigorúbb szerződéses határidőket tartalmaz, szigorúbb kötbérezési feltételekkel. Ráadásul olcsóbb,
egy automata havi üzemeltetési költsége 165 ezer forintról 130 ezer forintra csökken.
Fontos változás, hogy már a hetekben elkezdik az automaták számának csökkentését. Az eredeti 372 darabos flottából jelenleg 359 üzemel, ezek száma 318-ra csökken. A részleges leszerelést a BKK szerint az indokolja, hogy az elektronikus csatorna (vagyis a mobiljegy) népszerűségének növekedésével nincs már szükség annyi gépre. Azon termékek esetében, amelyek digitális formában is elérhetőek, az elektronikus értékesítés részesedése 12 százalékos. A BKK számára közpénzből gazdálkodó szervezetként az alapfeladatok ellátásán és az utasélmény biztosításán túl fontos a hatékony működés, Walter Katalin szerint az átalakítás mindhárom szempontnak eleget tesz.
A leszereléssel párhuzamosan hamarosan megújul a BKK utazástervező applikációja, a Futár, abban is meg lehet majd vásárolni a mobiljegyeket.
A leszerelendő automaták kiválasztásánál fontos szempont volt, hogy a fő csomópontokban és utazási vonalakon mindenhol maradjon gép – mondta el Walter Katalin. Néhány kivételtől eltekintve a szóló (vagyis egyedül álló) gépek maradnak, jellemzően olyan helyeken szerelnek le, ahol több automata, értékesítési pont található.
Az utasokat tájékoztatni fogják a leszerelés előtt, magukon az érintett automatákon is - mondta Diószegi Ágnes. Illetve a leszerelés után, a gépek helyén megmarad egy szürke zsámoly, amin tájékoztatni fogják az utasokat a legközelebbi értékesítési helyről és az egyéb lehetőségekről (vagyis a mobilappról).
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
A cégértékelés egy bonyolult, összetett folyamat. Vannak azonban széles körben elfogadott értékelési módszerek, amelyek erre alkalmazhatók.
Lassan valóban eljön az ideje annak, hogy a cégvezetők mérlegeljék, mit kezdjenek az MI kínálta lehetőségekkel.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Mi volt a baj az állami tulajdonú hadiiparral és mit tud vele kezdeni az 4iG? És hol mond ellen Orbánnak Nagy Márton minisztériuma?
Ezúttal üres volt a csomagtartó.
Hideg ételre lehet majd költeni az utalványt, pénzre nem váltható át.
Nagyon jól ment tavaly a budapesti városnéző buszok üzemeltetőinek.
Az okok most egyértelműek.
A Magyar Stratégiai Zrt. tulajdonában álló ingatlan rendkívül értékes lehet.
A kórtermek jelentős része nem hűtött Magyarországon, a betegek elviselhetetlen melegre panaszkodnak.
Ennek töredéke az a pénz, amelyhez privatizációs bevételként jutott.
Tizenkét ügyben vizsgálja felül a Kúria a saját korábbi határozatát.