Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A Duna Aszfalt tulajdonosa azt állítja, hogy a jachtvásárlásokra befektetésként tekint, a kormány autópálya-koncessziója iránt pedig erősen érdeklődnek, a nyertes konzorciumban akarnak lenni.
"Egy jacht bérbeadásával foglalkozó cég tulajdonosaként nincs közvetlen befolyásom arra, hogy kik és mikor bérlik ki azt, vagy, hogy éppen ki a bérlő vendége, ahogy nem velem kell megegyezni abban sem, ha például valakinek egy kapubejárót kell leaszfaltozni" – mondta Szíjj László, a Duna Aszfalt alapító-tulajdonosa a Portfoliónak adott interjúban, azzal kapcsolatban, hogy rendszeresen fordulnak meg tengeri jachtjain kormányközeli üzletemberek a hajón, ahol Szijjártó Péter is nyaralt családjával és barátaival.
Tavaly augusztusban az Átlátszó fotózta le Szíjj 7 milliárd forint értékű luxusjachtján, a Lady MRD-n Szijjártót. Amikor arról kérdezte a hvg.hu Szijjártót, hogy mennyibe került, illetve miből fizette ki a jachton töltött időt, a tárcavezető nem válaszolt.
A milliárdosnak két jachtja is van a Lady MRD és a Seagull MRD. Idén több NER-közeli vállalkozó is megfordult a hajókon, például Jászai Gellért, a 4iG elnök-vezérigazgatója és ifj. Mészáros Lőrinc is.
A jachtos befektetéseit azzal magyarázta Szíjj, hogy kezdetben egy kisebb hajója volt, majd amikor látta, hogy ezeket nagyon jó áron ki lehet adni, beruházott még két nagyobb hajóba.
A Covid-járvány miatt felértékelődött ez az üzlet, azt tervezem és számolgatom, hogy a téli időszakra áttelepítem őket a Karib-térségbe, és így két szezonban is ki tudjuk őket használni
– mondta.
Az autópálya-koncesszió ügye is szóba került. Szíjj megerősítette, hogy érdeklődnek a pályázat iránt és szeretnének részt venni a nyertes konzorciumban valamilyen formában. A milliárdos egyébként dicsérte a kormány terveit, vagyis hogy kiszerveznék az összes autópályát, autóutat és gyorsutat 35 évre az M5-ös és M6-os autópályákról ismert ppp-konstrukcióban. A cégtulajdonos szerint korábban négyéves ciklusok határozták meg az útépítéseket, azonban a koncessziós konstrukcióban „mindenki, a megbízó, a befektető, a szakma is egy irányba húz, nem játszanak bele a négyéves rövidebb ciklusok”.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
Börtönbe zárták Oroszországban, megkínozták Fehéroroszországban, farkasszemet nézett Putyinnal, de a saját démonaival nem sikerült megküzdenie.
Néhány szón, gesztuson múlt, hogy 1990-ben sikerült megfékezni Marosvásárhelyen a halálos áldozatokat követelő román-magyar összecsapásokat, és nem borította el egész Erdélyt az erőszak.
Batházi Tamás szerint Wladár Sándornak szexuális viszonya volt a húsz éve elhunyt, hírhedten keménykezű Széchy Tamással.
A volt igazságügyi miniszter elmúlt másfél éve került fókuszba.
Szamosvölgyi Péter gyáva senkinek nevezte az őt kritizáló hozzászólót.