Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Több mint 24 órája vagyunk itt, 40 órája vagyok ébren, és még most sincs repülőgép – mondta egy utas.
Hétfőn este körülbelül két tucat magyar is szeretett volna hazarepülni az angliai Lutonból Budapestre, de a Wizz Air-járatuk indulási időpontját először többször halasztották, majd végül törölték. Már egy napja várakoznak a reptéren, de egyelőre nem tudják, hogyan és mikor jutnak haza – írta meg a Telex.
A légiközlekedést ezekben a napokban több tényező is akadályozza. Angliában például a nagy meleg miatt lezárták néhány órára a lutoni repteret, de a helyzet aztán megoldódott, jöttek és mehettek is a gépek.
A szerencsétlenül járt utasok az egész éjszakát a reptéren töltötték. Egyikük a lapnak azt mondta: a társaságtól semmilyen információt nem kaptak. Az érintettek ezután a külügyhöz fordultak. A magyar konzulátus jegyzőkönyvet vett fel, ivóvizet vitt nekik, több munkatársuk pedig kiment a reptérre. Az utasok a külügy javaslatára együtt maradtak a reptéren, mert így tudtak a legkönnyebben segítséget kapni.
Több mint 24 órája vagyunk itt, 40 órája vagyok ébren, és még most sincs repülőgép. Azóta senki nem segített a légitársaságtól se személyesen, se telefonon. Kedden délelőtt sem jelent meg senki a Wizz Airtől. Elvileg a lutoni reptér alkalmazottai vannak megbízva a Wizz Air képviseletével, de senki nem akarja elismerni a felelősséget. Semmilyen kommunikáció nem volt felénk, teljesen impotens ezen a téren ez a cég. Vállalhatatlan, hogy van egy szolgáltatás, amit kifizettünk, és még csak szóba sem állnak velünk”
– mondta egy utas a Telexnek.
A várakozóknak később egy civil szervezet is segített, vizet és élelmet kaptak tőlük. A Wizz Airtől csak egy műszakjával végző stewardesst tudtak eddig elérni, aki azt ígérte nekik, hogy szól a főnökeinek, hogy milyen megdöbbentő helyzetbe kerültek az utasok.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A kegyelmi botrány után is trükköznek a gyermekvédelemben a számokkal, hogy Orbán Viktor elmondhassa, vállalható az állami gondozás állapota. A családjukból kiszakadó gyermekek ezt először a túlzsúfolt, eszköztelen befogadóotthonokban tapasztalják meg.
A tiltottá lett Pride üzenete aktuálisabb, mint valaha.
A Tisza Párt elnöke úgy nyilvánult meg félreérthetetlenül a Pride-ról, hogy le sem írta a rendezvény nevét.
Az indoklás szerint azért, mert nem fellebbeztek a tiltás ellen, de a szervező főváros szerint nem is kell engedély.
Mindenki azt találgatja, hogyan alakul a szombati Pride. Nemzetközi lapszemle.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A többi uniós ország megvan Orbán nélkül is, legalábbis egy bizonyos pontig.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast új adásában.