Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Hogyan lehet áthárítani egy adót, amit nem is neki kell megfizetnie?
Megtévesztette a Ryanair a fogyasztókat, amikor azt állította, hogy a légitársaság az extraprofit adó alanya, pedig az a földi kiszolgálást végző cég – ez áll a Fővárosi Kormányhivatal határozatában, amellyel 300 millió forintos büntetést szabott ki a légitársaságra. A határozat, amelyet a kesettagepem.hu weboldal vett észre, azt állapítja meg, hogy a társaság nem csak kommunikációjában, de ÁSZF-jében is ez alapján hárította át utasaira az adó összegét.
„Az ÁSZF elfogadásával az utas elfogadja annak rendelkezéseit, beleértve azt is, hogy a „kormányzati adók folyamatosan változnak és a foglalást követően is bevezethetők. Ha valamely kormányzati adó a foglalást követően kerül bevezetésre vagy annak összege nő, indulás előtt meg kell fizetni az új adót (vagy a különbözetet)” – idézi a hatóság a Ryanair szabályzatát.
Azt hétfőn jelentette be Varga Judit, a fogyasztóvédelmet is felügyelő igazságügyi miniszter, hogy az ír fapados légitársaságra 300 millió forintos büntetést szabott ki a hatóság. A Ryanair vezetése akkor azt közölte: amint megkapja a határozatot, fellebbez ellene, ha kell, kész az EU bíróságáig elvinni az ügyet.
A határozatból az is kiderül, hogy a Ryanair a fogyasztóvédelmi hatóság érveit azzal vitatta, hogy „a jogalkotó szándékától függetlenül a valóságban az extraprofit adóból egy fillért sem viselnek a földi kiszolgálók, azt a gyakorlatban ők csak beszedik az általuk kiszolgált légitársaságoktól”. Érvként a társaság azt is felidézte, hogy még – a Ryanair vezetője által többször leidiótázott – Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter is ezt nyilatkozta.
A Ryanair azon túl, hogy az elmúlt időszakban – az ágazat többi szereplőjéhez hasonlóan jelentős veszteségeket szenvedett el – azt is szóvá tette, hogy a hatóság „a kormány politikai elvárásainak látványosan alávetve magát” indította el az eljárást, ami kétségbe vonja, hogy számíthat-e a társaság tisztességes, pártatlan és egyenlő elbánásra.
Azt még a határozatból sem lehet kiolvasni, hogy kaphatnak-e kártérítés azok, akiknek a rendelet hatályba lépése utáni időszakra korábban vásárolt jegyeik után utólag kellett megfizetniük az adó 3900 forintos összegét – írta a kesettagepem.hu.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Úgy tűnik, kudarcba fullad a kormány hónapok óta tartó küzdelme, hogy betiltsa a Pride felvonulást. A hatalom szerint tiltott rendezvény, a szélsőségesek próbálják akadályozni. A HVG élő közvetítésa a 30. Budapest Pride-ról.
A tiltottá lett Pride üzenete aktuálisabb, mint valaha.
A Tisza Párt elnöke úgy nyilvánult meg félreérthetetlenül a Pride-ról, hogy le sem írta a rendezvény nevét.
Az indoklás szerint azért, mert nem fellebbeztek a tiltás ellen, de a szervező főváros szerint nem is kell engedély.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
Mindenki azt találgatja, hogyan alakul a szombati Pride. Nemzetközi lapszemle.
A többi uniós ország megvan Orbán nélkül is, legalábbis egy bizonyos pontig.
A miniszterelnök szerint a rend nem magától jön létre, azt először meg kell teremteni aztán pedig megvédeni.
Ne egye meg a francia joghurtot.
Trükköznek a számokkal a gyermekvédelemben.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast új adásában.