Kiberbiztonság: Meddig kell elkészülnie a kötelező auditnak?
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
A városvezetés úgy határozott, hogy az energiaárak elszabadulása miatt hétköznapokon dízeleket közlekedtetnek az elektromos buszok helyett.
Az évtizedek óta alulfinanszírozott közösségi közlekedés a folyamatosan emelkedő energiaárak miatt most újabb pofont kapott. Sorra állítják le hazai nagyvárosok a környezetbarát buszparkjukat. Előbb Miskolc majd Budapest fogta vissza sűrített földgázüzemű (CNG-s) buszait. Most pedig Tatabánya döntött úgy, hogy hétköznapokon mindkét 2020-ban beszerzett, BYD K7U típusú villanybuszát a garázsba száműzi.
A város tulajdonában lévő, helyi közlekedést végző T-Busz Kft. éves beszámolójából derült ki, hogy több mint 160 millió forinttal nőttek a kft. többletköltségei, amiért főként az elszabaduló energiaárak a felelősek. Ez az elektromos áram esetében azt jelenti, hogy T-busz az eddigi 48 forint/kilowattóra helyett, október 1-től, már 263 forint/kilowattóra áron kapja az áramot.
Az ötszörös drágulásnak köszönhetően kénytelen a cég leállítani, egyelőre csak hétköznapokon, mindkét elektromos midibuszát. De a hétvégi közlekedtetésben sincs túl sok köszönet, ugyanis akkor is csak az egyik busz fog közlekedni és az is csak mindössze két-két kört megy szombaton és vasárnap. A leállított villanybuszokat Euro VI-os dízel buszok fogják pótolni, így a T-busz kilométerenként 142, 2 forintot(!), havi szinten 907 ezer, éves szinten pedig majdnem 11 millió forintot spórolhat meg.
Tatabánya a magas energiaárak miatt egy olyan tévhitet döntött meg, ami soha nem volt igaz; miszerint az elektromos buszok üzemeltetése jóval alacsonyabb, mint a dízelbuszoké. Ez azért nem volt igaz eddig sem, mert egy villanybusz majdnem kétszer annyiba kerül, mint egy dízel, és egy vonal kiszolgálásához másfélszer több jármű kell elektromosból, mint dízelből, lévén sokkal kevesebbet tud menni egy feltöltéssel, mint egy gázolajos busz egy teli tankkal. Így nem lennénk meglepve, ha más hazai elektromos busz üzemeltető városok is a tatabányai megoldást követnék, amikor majd új áramszerződést kell kötniük a szolgáltatóval.
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Matolcsy György még a távozása után öt hónappal is tud meglepetést okozni.
Miért érthető, hogy pont a zebrák zavarják annyira az embereket?
A Kossuth-díjas zenész szerint Majkáék veszélyes mintát adnak a fiataloknak.
Szexuális erőszak és vagyon elleni bűncselekmények miatt körözték.
Első dalában a szabadságról és a nyugati jólétről énekel és rappel.