Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
A fapadost amiatt büntették meg, mert egy az egyben ráterhelte utasai egy részére a tavaly nyáron kirótt extraprofitadót. A bíróság most a Ryanairnek adott igazat, amikor kimondta: az adó alanya valóban a légitársaság.
Közleményben üdvözölte a Ryanair, hogy a Fővárosi Törvényszék megsemmisítette a légitársaságra még tavaly augusztusban kiszabott 736 ezer eurós bírságot. A forintban 300 milliós büntetést a fogyasztóvédelmi hatóság szabta ki a Ryanairre, miután az deklarálta, hogy a 2022 júliusától légi utasonként 10 eurós különadót egy az egyben hozzácsapták a jegyeik árához.
A Ryanair emlékeztet: egy olyan időszakban kaptak büntetést, amikor a Covid következményeként még masszívan veszteséges volt a társaság. (Amely azóta már rekordnyereségről számolt be.) A Ryanair közleménye szerint az „abszurd és politikailag motivált bírság" megsemmisítése megerősíti azt, hogy a társaságnak joga van ahhoz, hogy szabadon határozza meg jegyeinek árát.
Emlékezetes, hogy a Ryanair azon jegyek esetében kérte el a távolságtól függő különadó összegét utasaitól, amelyeket az adó kiszabása előtt, de már a hatályba léptetés utáni időszakra váltottak meg. A légitársaság levélben jelezte az utasoknak, hogy számlájukról ezt az összeget is leemelik, ha pedig ezzel nem értenek egyet, akkor elállhatnak a vásárlástól, egyéb költségek nélkül visszakapják a jegy árát.
Az ügyben már akkor, tavaly júniusban élénk vita alakult ki: miután a kormánypárti Magyar Nemzet azt állította, hogy az utasok 60 százaléka visszalépett, a Ryanair azt közölte, ezt kitaláció, mindössze három százalék kérte vissza a jegyek árát.
Ez azonban csak a legszalonképesebb eleme volt az ír légitársaság és a magyar kormány vitájának. Akkor Michael O'Leary, a társaság szabad szájú vezérigazgatója a hvg.hu-nak adott interjúban idiótának nevezte az adót és annak kitalálóját, Nagy Mártont is. Ez sem volt azonban elég: a légitársaság újabb levélben tájékoztatta utasait is a miniszter elmeállapotáról.
A kormány innentől becsületbeli ügynek tekintette a Ryanair megbüntetését, ami nem is váratott sokáig magára: a fogyasztóvédelemért is felelős fővárosi kormányhivatal még augusztusban szabott ki 300 milliós bírságot rá.
O'Leary már akkor jelezte, a társaság kész akár az Európai Bíróságig elvinni az ügyet, mondván az uniós szabályozás szerint a légitársaságoknak jogukban áll szabadon megszabni tarifáikat. Az ügyben eddig két határozat született: előbb a Fővárosi Törvényszék, majd áprilisban első fokon a Fővárosi Ítélőtábla is elutasította a Ryanair keresetét, amely arra vonatkozott, hogy amíg fellebbezése ügyében nem születik döntés, ne kelljen neki befizetnie a bírságot.
Most azonban magában a keresetben született döntés, és a Ryanair javára: Szabó József, a Fővárosi Törvényszék szóvivője a hvg.hu érdeklődésére megerősítette, hogy a törvényszék jogerősen megsemmisítette a cégre kiszabott fogyasztóvédelmi bírságot kiszabó határozatot. Mint elmondta, az ítélet indoklásában két fontos elem szerepel. Az egyik az, hogy a fogyasztóvédelmi hatóság eljárása során bizonyos szabályokat nem tartottak be. Ez azonban nem lett volna önmagában nem lett volna elég a határozat megsemmisítéséhez. Ennél lényegibb kérdés volt, hogy a Kormányhivatal a bírság kiszabását azzal indokolta, a Ryanair nem jogosult a légi utazásokra terhelt adó továbbítására, mert annak alanya a rendelet szerint nem a légitársaság, hanem a földi kiszolgálást végző cég. A bíróság ezzel szemben ítéletében azt állapította meg, hogy
a légitársaság az adó alanya, ezért joggal közölhette ezt utasaival, vagyis - a fogyasztóvédelmi hatóság határozatával szemben - nem tévesztette meg őket.
A döntés értelmében tehát a 300 milliós bírságot a Ryanairnek nem kell megfizetnie.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
A cégértékelés egy bonyolult, összetett folyamat. Vannak azonban széles körben elfogadott értékelési módszerek, amelyek erre alkalmazhatók.
Lassan valóban eljön az ideje annak, hogy a cégvezetők mérlegeljék, mit kezdjenek az MI kínálta lehetőségekkel.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Élhetnek-e együtt valaha az izraeliek és a palesztinok? Mit gondol egy izraeli katona arról, akik nem akarják a gázai háborút? Földes András izraeli videóriportja erre is rákérdez, és azt is megmutatja, hogy milyen háború zajlik maguk az izraeliek között.
A több mint félmillió gépelt oldalnyi szöveg az Arcanum sajtóadatbázisában is megjelent.
Az ukrán dróntámadások pedig az orosz polgárok türelmét is tesztelik.
Azt nem tudtuk meg, hogy ki, hol és mikor jelenti be az eredményt.
Hideg ételre lehet majd költeni az utalványt, pénzre nem váltható át.