Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Néhány héttel ezelőtt logója miatt támadták a vállalatot.
Közös közleményben foglalt állást a Bolt HTX Kft.-vel szemben több budapesti taxis cég azután, hogy két héttel ezelőtt az Országos Taxis Szövetség (OTSZ) beadványt küldött Budapest Főváros Önkormányzatának. Az OTSZ szerint ugyanis a Bolt logója sérti a tisztességes versenyt, és bár ezt a cég tagadta, most újabb támogatókat szerzett a szövetség álláspontja.
Ezúttal azonban nemcsak a védjegy miatt, hanem a Bolt számlázási gyakorlata miatt is kritikákat fogalmaztak meg, az ugyanis szerintük még rosszabb helyzetbe hozza a konkurens cégeket. Azt sérelmezik, hogy a Bolt a számlázást „külföldi partnerének gyakorlatilag kiszervezi, annak érdekében, hogy az uniós adószabályozást (a határon átnyúló szolgáltatások esetében ÁFÁ-t nem tartalmazó számlák kibocsátására vonatkozó lehetőséget) kihasználva látszólag kedvezőbb feltételeket biztosítson a vele szerződött személyszállítóknak – alapvetően a költségvetés, vagyis valamennyi adófizető rovására” – írják.
Hozzáteszik, elsőre nem is feltétlenül egyértelmű, hogy az ÁFA-mentes számlák után a taxis személyszállítónak kell megfizetni az ÁFÁ-t, erre ugyanis szerintük a Bolt nem hívja fel eléggé a figyelmet, aminek eredményeként „a Bolt taxisok közül sokan – a többmilliós NAV-bírságok hatására – a saját keserű tapasztalatukból tanulják meg, hogy egy kedvezőnek tűnő konstrukció nem is annyira kedvező, de legalábbis nem nekik kedvez”.
A közlemény aláírói – 6x6 Taxi, Best Taxi, City Taxi, Főtaxi, Független Taxisok képviselői, GO Taxi, MB Elit, Taxi4, Taxisok Világa Magazin, TELE5 taxi, TAXIM – abban bíznak, hogy az adóhatóság átfogó vizsgálata gondoskodik a jogszerű állapot helyreállításáról és el akarják érni, hogy hozzájuk hasonlóan a Bolt is Magyarországon, ÁFÁ-val együtt számlázzon.
A taxivállalatok között kialakult érdekellentétekkel ebben a cikkünkben foglalkoztunk bővebben:
A kirobbant taxisháború valódi okai
A piacvezető Bolt Taxi ellehetetlenítését célzó kísérlet bár hivatalosan a taxik logójáról szólt, ennél sokkal mélyebb problémákra utal, amelynek a vége akár törvénymódosítás is lehet, de az is, hogy tömegesen teszik át külföldre a székhelyüket a magyar taxistársaságok.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
A járművek hivatalosan „kulcsos autók”, azaz megfelelő vezetői döntés esetén bármelyik dolgozó használhatja – például az elnökség tagjai is.
Rohadéknak és elmebetegnek nevezte a fideszes publicista a jogtudóst.
Az Orbán Digitális Polgári Köréhez csatlakozó rapper szerint még Majkát is neki köszönheti az ország.
Arról kérdeztük a tiltakozókat, hogy szerintük mit szimbolizál az uradalom.
Korábban a hét végéig szabott határidőt arra, hogy Moszkva tegyen lépéseket az ukrajnai háború befejezésére, különben új szankciókkal kell szembenéznie.