Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Az agglomerációban élők egy része csaknem 60 százalékkal többet fizethet az új rendszerben.
Budapesti utasok százezrei állnak értetlenül, és nem tudják, jó lesz-e a bérletük a hévre, vagy a 22-es buszra még márciusban, vagy hogy merjék-e megvásárolni az éves BKK bérletet
– reagált Vitézy Dávid közlekedési államtitkár Lázár János bejelentésére.
Vitézy szerint ezzel a bizonytalansággal önmagában súlyos kárt és bevételkiesést okoznak a budapesti tömegközlekedésnek, és Lázár János keddi ajánlata szerinte ebben a formában értékelhetetlen. A főváros most már nincs tárgyalási pozícióban, a december 31-gyel lejárt megállapodást kellett volna megújítani. Szerinte nyert Lázár János Budapest-ellenes kommunikációja.
Sürgette, hogy Karácsony Gergely és Lázár János üljön tárgyalóasztalhoz, és állapodjanak meg a kérdésben, és a budapesti közlekedés ne legyen politikai játszmák áldozata.
A közös bérlet működésének kulcsa a jegybevételek felosztási rendje, a BKK azonban egy forintot se kap a MÁV és a Volán bevételeiből, és ez fordítva is igaz.
Szerinte akár még olyan megoldás is lehetne, hogy megmarad a Budapest-bérlet, és valamilyen típusú vármegyebérlet érvényes lesz a fővárosban, de ehhez sok számolás és komoly szakmai munka kell.
Számolt egyet
„Lázár János bejelentette, hogy megszűnnek az eddigi MÁV és Volán helyközi bérletek, helyettük csak vármegyebérlet lesz. Akinek jobb és olcsóbb volt, eddig is váltott már a vármegyebérletre. De akinek a régi típusú km-alapú bérletek jobban megérik, azoknak a kedden bejelentett döntés
brutális áremelést jelent."
Vitézy Dávid kiszámolta, hogy az eddigi 5 km-es vasúti, Volánbusz vagy hév-bérletet vásárlóknak az
Vitézy szerint Budapest agglomerációján keresztül jól megérthető a változás, de az egész országra igaz ez a hatás: „aki mondjuk eddig Budakesziről, Budaörsről, Nagykovácsiból, Solymárról, Pécelről és még sok más településről busszal, vagy épp Dunaharasztiból, Budakalászról, Csömörről, Kistarcsáról ingázott hévvel Budapestre, az eddigi 5 km-es bérlete helyett az 59 százalékkal drágább vármegyebérletet veheti csak meg a fővároson kívüli szakaszra."
Vitézy azt írta, ezek eddig is állami bérletek voltak, szóval az áremelésnek nincs köze a Budapest-bérlet ügyhöz, szerinte a kormányzat a vármegyebérletek miatt keletkezett kiesést akarja pótolni.
Emiatt nem lesz versenyképes a közösségi közlekedés, ami senkinek sem jó. Azt is nonszensznek tartja, hogy nem dolgozták ki az országos tarifarendszert, és aki a MÁV-ról átszáll a Volán járatára, annak másik jegyet kell vennie. A 24 órás vármegye és országos napijegyet jó ötletnek tartja, de úgy általánosságban arra kéri Lázárt, hogy gondolja át és vonja vissza az intézkedést.
A változásokról bővebben itt írtunk.
Elmagyarázzuk, mit jelentenek az utasoknak Lázár János közlekedési kedvezményeket érintő bejelentései
Budapest kasszájának csúnya mélyütés lenne Lázár János ajánlatát elfogadni, de nem csak erről szóltak a miniszter bejelentései. Most szinte minden azzal van tele, hogy Budapest közlekedése hogyan alakul át, de a kedvezményrendszer átalakítása és a napijegyek bevezetése is nagyon sokakat fog érinteni.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Egy jogvita vezethetett oda, hogy májusban biztonsági emberek jelentek meg az egyik dunaújvárosi erőműnél, és több napon keresztül akadályozták a működést.
Az M1-es autópálya és Esztergom között tervezett M100-nak 2021-ben egyszer már nekifutottak.
Két óra alatt sikerült lehozni a férfit.
Megvédte a kormány egyedi döntéseit a külügyminiszter.