szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

BUD:carezone fantázianévvel az utasvárón belüli utasváró pontokat létesít a ferihegyi reptér, ahol azok az utasok várakozhatnak, akiknek késik vagy törölték a járatát.

„Pozitívan fogadjuk, hogy a Nemzetgazdasági Minisztérium is kiemelt ügyként kezeli a problémát, és a Budapest Airport tulajdonosaiként közösen, gyorsan és hatékonyan tudtunk fellépni a kialakult helyzet orvoslásában” – közölte François Berisot, a Budapest Airport új vezérigazgatója, órákkal azután, hogy Nagy Márton közleményben azonnali beavatkozást sürgetett a légi közlekedésben.

Ebben a tárcavezető beszámolt róla, hogy raportra magához rendelte a légi irányításért felelős HungaroControl vezetőjét, a Budapest Airport Zrt.-t pedig arra kérte, hogy „biztosítson megfelelő eszközöket és infrastruktúrát ahhoz, hogy az utasokat a lehető legkisebb kellemetlenség érje, komfortérzetük minél magasabb legyen. Szükség esetén pedig – annak ellenére, hogy ez nem az ő feladata – lássa el élelmiszerrel és ivóvízzel a késést elszenvedő, sokszor kisgyermekes családokat és turistákat”.

Nagy Márton megint akcióba lép és kézi vezérlésre kapcsolja a légi irányítást

A nemzetgazdasági miniszter a szőnyeg szélére állítja a légi irányításért felelős HungaroControl vezetőjét, és „intézkedési tervet” kér tőle. A HungaroContol a honvédelmi tárca alá tartozik, vagyis Nagy Márton Szalay-Bobrovniczky Kristóf felségterületén kezdett hadműveletekbe.

A Budapest Airport bejelentése szerint két, BUD:carezone névre keresztelt segítőpontot alakított ki a tranzitterületen, amelyet szükség esetén további egy egységgel bővít. A légitársaság, a földi kiszolgáló vállalat vagy a Budapest Airport személyzete hangosbemondón vagy személyesen tájékoztatja az érintett utasokat arról, ha a segítőpontokat igénybe vehetik.

A zónákban a Budapest Airport a járatkésés miatt várakozó utasoknak folyamatosan információt ad, valamint szükség esetén szendvicset, vizet, a kisgyermekeseknek pedig pelenkát, bébiételt és törlőkendőt is biztosít.

A Budapest Airport azt javasolja az utasoknak, hogy amennyiben a légitársaság vagy a földi kiszolgáló vállalat tájékoztatta őket a járatuk késéséről vagy törléséről, és a repülőtér területét nem tudják vagy nem akarják elhagyni, akkor itt várakozzanak, ezzel biztosítva, hogy a járatukat érintő aktuális információkhoz a lehető leghamarabb hozzájussanak. A BUD:carezone-ban a Budapest Airport ügyeletes terminálmenedzserei, valamint terminálinformációs munkatársai folyamatosan segítik az utasokat.

Káosz a légi közlekedésben: nincs más megoldás, csak felkészülni rá

Több órás késésektől, járattörlésektől és légitársaságokhoz özönlő utaspanaszoktól hangos a közvélemény az elmúlt hetekben. Nem véletlen, hogy a probléma újra előbukkant, hiszen a július hagyományosan légi közlekedés legforgalmasabb hónapja, ilyenkor csak Magyarországon naponta 4 ezer járatot kezelnek. De miért nem lehet erre előre felkészülni, és mit tehet az, akit órákon át váratnak étlen-szomjan egy utasváróban?

A Budapest Airport a jelenlegi helyzetben azt tanácsolja az utasoknak, hogy utazásuk szervezésekor a rugalmasan módosítható foglalásokat részesítsék előnyben, érkezzenek időben (legalább a járat indulása előtt 2,5 órával) a repülőtérre, és folyamatosan figyeljék a légitársaságoktól kapott információkat, valamint a repülőtéren a földi kiszolgáló vállalat munkatársainak tájékoztatását. A kézipoggyászba minden olyan személyes dolgot, egészségügyi felszerelést, gyógyszert (ami a biztonsági ellenőrzésen átvihető) érdemes bepakolni, amire az utasnak szüksége van, illetve nélkülözhetetlen akár egy többórás repülőtéri tartózkodás esetén.

A késések minden légitársaság minden járatát érinthetik, és ez a tendencia akár a nyári utazási szezon végéig, vagyis szeptember 30-áig is elhúzódhat

– figyelmeztet a reptér-üzemeltető. Az eddigi tapasztalatok alapján a kora hajnali, reggeli és délelőtti járatok nagyobb biztonsággal indulnak el menetrend szerint, ezek esetében nincsenek vagy csak minimálisak a késések. Általánosságban elmondható, hogy minél több fordulót teljesít egy járat, annál nagyobb eséllyel gyűjt késést a nap végére. Az időjárás azonban mindig kiszámíthatatlan tényező, így egy nagyobb vihar vagy zivatar a reggeli járatok esetében is okozhat késést.

A magyar állam nemrég szerzett többségi részesedést a ferihegyi repteret üzemeltető Budapest Airportban. A reptér-üzemeltetésért felelős kisebbségi tulajdonos a francia Vinci Airports lett.

Az NGM szerint 2019-et kell nézni, és máris príma üzlet a Budapest Airport visszavásárlása

A pandémiás évek torzított képet mutatnak, ha a 2019-es és 2024-es üzleti évek eredményeit nézzük, a reptér ára kedvező, de mindenképpen piaci.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!