Nem félünk eléggé
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
Az év első kilenc hónapjában csökkent a Németországban gyártott és forgalomba helyezett személygépkocsik száma a német autóipar szakmai képviseleti szerve a VDA (Verband der Automobilindustrie e.V.) jelentése alapján. Átlagon felüli mértékben csökkentek az elektromos autók eladásai.
Az idei első három negyedévi 3,1 milliós németországi személygépkocsi-gyártás 1 százalékkal marad el az egy évvel korábbitól. A válság előtti, 2019-es termeléshez képest az első kilenc havi gyártás 13 százalékkal csökkent – közölte a VDA.
Szeptemberben a német személygépkocsi-gyártás 393,6 ezres volument ért el, ami 9 százalékkal volt több a tavaly szeptemberinél. Január óta 2,4 millió új személygépkocsit exportált Németország, 3 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában. Az első három negyedév exportja közel 10 százalékkal maradt el a 2019-estől.
Szeptemberben éves bázison 11 százalékkal több, 305,4 ezer új személygépkocsit exportáltak németországi gyártóüzemekből. A tavalyi év azonos hónapjához képest szeptemberben 19 százalékkal több belföldi megrendelést regisztráltak. A külföldről beérkező rendelések szeptemberben 6 százalékkal maradtak el az egy évvel korábbitól. Összességében szeptemberben négy százalékkal csökkentek a megrendelések.
Az első három negyedév megrendelései 2 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbit. Az év első kilenc hónapjában összesen 2,12 millió új személygépkocsit helyeztek forgalomba Németországban, egy százalékkal kevesebbet, mint az előző év első három negyedévében és 23 százalékkal kevesebbet a 2019-es bázisnál.
Szeptemberben már a harmadik egymást követő hónapban csökkentek az új regisztrációk az előző év azonos időszakához képest: 208,8 ezer új személygépkocsit helyeztek forgalomba Németországban, 7 százalékkal kevesebbet, mint az előző év szeptemberében.
Részben vagy teljesen elektromos autót 409,4 ezret helyeztek forgalomba az első három hónapban, 20 százalékkal kevesebbet mint az előző év első három negyedévében. Szeptemberben 5 százalékkal többet, 49,4 ezret helyeztek forgalomba.
Az első kilenc hónapban 276,4 ezer teljesen elektromos járművet helyeztek forgalomba, 29 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál.
Szeptemberben a forgalomba helyezések éves bázison kilenc százalékkal 34,5 ezerre nőttek. A VDA arra számít, hogy az új elektromos személygépkocsik forgalomba helyezése a német piacon 2024 egészében 21 százalékkal 551 ezerre csökken. Korábbi prognózisában a VDA 17 százalékos éves csökkenést jelzett 578 ezer darabra. A csökkenés a tisztán elektromos-akkumulátoros szegmensben nagyobb, 29 százalékos lesz 372 ezerre. A korábbi előrejelzés 25 százalékról és 393 ezerről szólt.
A VDA az új uniós vámok miatt is aggódik, ami a kínai autókat sújtja szerintük ugyanis javasolt tarifák nemcsak a kölcsönös kereskedelmi konfliktus kockázatát növelik, hanem jelentősen megdrágítják a járműveket a fogyasztók számára.
Hogy a kínai válasz mi lehet az uniós vámokra, arról itt írtunk korábban:
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
Lassan valóban eljön az ideje annak, hogy a cégvezetők mérlegeljék, mit kezdjenek az MI kínálta lehetőségekkel.
Egyelőre nem, de ez nem jelenti azt, hogy adott esetben nem éri meg a cégnek ilyen számlával rendelkeznie.
Milyen tényezők befolyásolják a haj egészségét? Mekkora mértékű hajhullás a normális? Valóban más a férfiak és a nők hajritkulása? És mit tehetünk, ha már megtörtént a baj? Erről is beszélgettünk a HVG egészségpodcastjának legújabb adásában.
Orbán Viktor bejelentése alapján 3 százalékos kamatozás mellett kaphatnak lakáscélú jelzáloghitelt azok, akik első ingatlanjukat vásárolnák meg. De mennyit nyerhetnek az érintettek az új kölcsön indulásával? Hogyan hathat az új támogatás a lakáspiacra? Milyen feltételei lehetnek? A Bankmonitor szakértői elemezték a bejelentést.
Legfeljebb 50 millió forintot lehet majd felvenni 3 százalékos kamaton.
Gyökeresen átalakul a járműtervezés gyakorlata, s ebben egy magyar startup, a Shapr3D is meghatározó szerephez jutott. Közben gyorsan terjed a mesterséges intelligencia használata is.
A NER fői nagyvállalkozója csak a kockázatosnak ítélhető közbeszerzések keretében akár 2,2 ezer milliárd forint járadékot zsebelt be bő tíz év alatt.
Jogerős ítélet kötelezi az intézményt, hogy elárulja: ki keresett azon, hogy egy magáncégnek fizető betegek soron kívül részesülhettek az állami kórház szolgáltatásaiból.
Milyen autó képes erre egyáltalán?