szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A nemzetgazdasági miniszter rendkívüli fogyasztóvédelmi ellenőrzést rendelt el, mert hirtelen megnövekedett az ételkiszállítással kapcsolatban beérkezett panaszok száma.

A fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium rendkívüli fogyasztóvédelmi ellenőrzést indít a legnagyobb ételfutároknál, közölte hétfő délelőtt az NGM.

A vizsgálat többek között a kiszállított ételek állapotára, a kiszállítási idő betartására, az árakkal kapcsolatos problémákra, valamint a fogyasztók kompenzációjára vonatkozik, sorolta a Nagy Márton-vezette minisztérium bejelentése.

A tárca azzal indokolja a lépést, hogy „az utóbbi hetekben megnövekedett az ételfutárok tevékenységével kapcsolatos fogyasztóvédelmi hatósághoz érkező panaszok száma”.

Minden nagyobb ételkihordó céget bepanaszoltak a fogyasztók, a Woltot és a Foodorát is. Jelentősebb problémaként fogalmazódott meg több esetben is, hogy az ígért kiszállítási határidőnél jóval később érkeznek meg az ételek, az árak feltüntetése nem egyértelmű vagy hibás volt, illetve hogy a kiszállítás nem volt megfelelő.

A kormányhivatal próbavásárlással ellenőrzi a futárokat, négy területre kiemelten fókuszálva:

  • a kiszállított ételek minőségének és állapotának megfelelősége (pl. kihűlt, kiborult, kifolyt, összerázódott, elázott),
  • a jelzett kiszállítási idő betartása (pl. jelentős késéssel érkezett meg),
  • az árakkal kapcsolatos problémák (pl. különböző jogcímeken történő többletdíjak felszámítása, így kiszállítási díj, szolgáltatási díj),
  • a fogyasztó kompenzációja (pl. fogyasztói sérelem esetén vállalnak-e kompenzációt, illetve azt ténylegesen biztosítják-e; visszakapja-e valójában a vételárat a fogyasztó végső esetben).

A fentieken túl az ellenőrzés kiterjed továbbá a cégek honlapján és általános szerződési feltételeiben található tájékoztatási kötelezettségekre, közölte az NGM.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!