Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
A szlovákiai autógyárak vezetőivel tárgyal Robert Fico arról, hogyan lehetne megmenteni az iparágat és annak dolgozóit az amerikai vámok hatásaitól.
Az amerikai vámok jelentősen veszélyeztetik a szlovák autóipart, és az ottani foglalkoztatást is – mondta Robert Fico, amikor az autógyárak képviselőivel tárgyalt. Az egyeztetésen, amelyről a vg.hu szemlézte a szlovák sajtó híreit, arról is szó volt: olyan kevés a megrendelés, hogy azt vizsgálják, nem lenne-e célszerű csökkenteni a munkaidőt, a másik lehetőség ugyanis az, hogy komoly elbocsátásokról döntsenek a cégek.
A munkaügyi minisztériumban már dolgoznak egy olyan terven is, amely szerint akit rövidített munkaidővel megtartanak, az a bére 80 százalékához juthatna hozzá. Méghozzá úgy, hogy a munkahelyének csak 20 százalékot kellene kifizetnie, 60 százalékot az állam vállal magára, egy hat hónapos időszakra, amennyiben a cég vállalja, hogy megtartja a munkahelyet, és csakis akkor, ha fennmaradnak az amerikai vámok.
Fico elmondása szerint a rövidített munkaidő bevezetésének lehetőségéről már májusban dönthet a szlovák kormány. Egy olyan terv is van, hogy az autóipar képviselői meghívják a kormányülésre, hogy ott számoljanak be az ágazat helyzetéről.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
A hitel megfelelő előkészítésén nem csak az múlik, hogy kap-e hitelt egy cég, hanem az is, milyen költségek mellett.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
A politikus összesen nyolc évig töltötte be az államfői posztot.
A gyógyszeripar termékeire akár 250 százalékos vám is jöhet.