szerző:
ecoline.hu
Tetszett a cikk?

A múlt hét óta újra a középpontba került a nemzeti légitársaság sorsa, s úgy tűnik, az állam és a cég vezetője közösen...

A múlt hét óta újra a középpontba került a nemzeti légitársaság sorsa, s úgy tűnik, az állam és a cég vezetője közösen próbálja meggyőzni a közvéleményt: a Malév kell az országnak. Igaz, hogy csődközelben van, de ez csak az eddigi vezetők dilettantizmusa miatt van. A múlt héten Fellegi Tamás fejlesztési miniszter által bemutatott fehér könyv fő mondanivalója is ez, a jelenlegi Malév-vezér pedig azzal az üzenettel kampányol, hogy adósságok nélkül a Malév életképes.

Ma a Népszabadság közöt interjút Limburger Lóránttal, amiből előszöris érdemes kiemelni, hogy a vezérigazgató egyetért a fehér könyv megállapításaival. A dokumentum itt megtalálható, de a lényege az, hogy az elmúlt 10 évben mindenki hülye volt a Malévnál, most viszont okos emberek megmentik. A dokumentum minden második mondata vitatható, szembeötlő például a később az egyik legsikeresebb magyar cégvezetővé vált Váradi József rosszindulatú dilettánsként történő beállítása. Elrontotta a flottamegújítást, most meg - immár a sikeres Wizz Air vezéreként - be merte mószerolni szegény Malévot a teljesen nyilvánvaló tiltott állami támogatás miatt.

A Malévnél mindig is divat volt lehülyézni az előző vezetést, ha drágán adták a jegyeket, azért, ha meg fapados áron is, akkor azért. Jöhetett ide vezérnek akármyilen légiipari szakértő, az mind hülyének találtatott, de aztán máshol sikerrel működött tovább. De a lényeg, hogy a mostani vezetés az más. S valóban, a számok azt mutatják, hogy emelkedik a bevétel, üzemi szinten eljutott a nullára a cég. Hogyan? Erre annyi a válasz, hogy aprólékos, okos munkával, jobban árazunk, most már a középkategóriás árakra koncentrálunk. És a jövőben sem kell költségcsökkentés, majd a bevételek nőnek.

Hihetetlen, hogy az elmúlt 10 évben senki sem jött a siker receptjére, őszintén szólva ezért hihetetlen a mostani feltámadás. Ha csak ennyi lenne, azt már rég megcsinálta volna más is. Ez az egész így sajnos nem hihető. Pár hónap alatt nem lehet nyereségessé tenni egy 10 éve szenvedő légitársaságot az árazás átalakításával és néhány szerződés újratárgyalásával. Pár hónap múlva eljön az igazság pillanata. Ha kitart a mostani trend, akkor valóban felvethető lesz minden eddigi vezető felelőssége, de az tűnik sanszosabbnak, hogy újra kiderül: a Malév életképtelen.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!