szerző:
ecoline.hu
Tetszett a cikk?

Továbbra sem lehet tudni, hogy a szép szavak mellett van-e valós politikai akarat is egy új nemzeti légitársaság...

Továbbra sem lehet tudni, hogy a szép szavak mellett van-e valós politikai akarat is egy új nemzeti légitársaság létrehozására. Fideszes politikusok, köztük maga a miniszterelnök is bedobta a köztudatba a dolgot, mindenesetre azzal, hogy a Malév-csőd idejére képtelenek voltak felállítani az új céget, erősen csökkenti az esélyeit egy esetleges újnak. Hiszen mire feláll, a konkurensek újraosztják a piac nyereséges részét.

Felmerül a kérdés, hogy lehet-e a legnagyobbá vált budapesti bázisú cégből, a Wizz Airből nemzeti légitársaság. Váradi József vezérigazgató már múlt pénteken közölte, hogy cége szívesen átvenne a Malév EU-n kívüli útvonalaiból is, ehhez azonban kijelölést kell kapnia. Ma ehhez annyit tett hozzá, hogy a szükséges kérelmeket a Wizz beadta és várja a hatóságok döntését.

Kérdésünkre a Wizz-vezér elmondta, hogy a Magyar Légügyi Hivatal dönt arról, hogy magyar részről ki repülheti ezeket az útvonalakat. Azt is hozzátette: akár ideiglenesen is szívesen repülne a Wizz Air például Tel-Avivba, Moszkvába, vagy Isztambulba, s nem csinálnának problémát abból, hogy ha hónapok múlva feláll egy új nemzeti légitársaság, s akkor az kapja meg a repülési jogokat.

Váradi szerint most az a fontos, hogy valaki beszálljon ezekre az útvonalakba a másik ország által kijelölt cég mellé, mert más most is látszik, hogy a Malév kiesésével monopolhelyzetbe került cégek nagy mértékben megemeltéák a jegyárakat.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!