szerző:
ecoline.hu
Tetszett a cikk?

Ügyes kis apró lépésekkel emeli árait a világ legnagyobb kávézóhálózata, mely 2010-ben Magyarországra is megérkezett.

Ügyes kis apró lépésekkel emeli árait a világ legnagyobb kávézóhálózata, mely 2010-ben Magyarországra is megérkezett. Ezúttal New York és környéke került sorra, s a fogyasztók számára szinte észrevehetetlen 10-20 centes emeléseket hajtanak végre. A Starbucks inkább a tehetősebb ügyfélkört célozza, mely nem annyira árérzékeny, így költségei növekedését ügyes áremelgetéssel elég jól át tudja hárítani vendégeire.

A cég 2007 óta nem hajtott végre általános emelést, azóta ügyeskedik a piaconkénti árazással, láthatólag sikerrel. A papír árfolyama ma is új történelmi csúcsot döntött a Nasdaq-on, igaz, később elég nagyot korrigált.

Úgy tűnik, a Starbucks népszerűsége világszere töretlen, bármi történik, egyre többen térnek be a kávézóikba. A legalább 13 hónapja nyitva tartó üzletek esetében, vagyis kiszűrve az újonnan nyílt kávézókat, az elmúlt negyedévben is 9 százalékkal nőtt a forgalom. Több vendég érkezett és az átlagfogyasztás is nőtt. Hiába számítanak a kávé és tejköltségek emelkedésére, 2012-re is 20 százalékos profitbővülést várnak az elemzők.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!